Sökning: "Bemanningsföretag"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet Bemanningsföretag.

  1. 6. Jag råkade bara hamna här : En kvalitativ studie om motivationsfaktorer i rekryterings- och bemanningsbranschen på den svenska arbetsmarknaden.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Rebecka Feldhof; Olivia Unghammar; [2018]
    Nyckelord :Motivationsfaktorer; hygienfaktorer; arbetsmiljö; prestation; motivation; bekräftelse och erkännande.;

    Sammanfattning : Vad är det som gör att man börjar arbeta inom rekryterings- och bemanningsbranschen? Vad är det som motiverar en att stanna kvar inom branschen när man regelbundet arbetar övertid utan att få betalt? Den teknologiska utvecklingen gör att man kan ersätta det mesta inom en organisation - förutom medarbetarna - vilket gör att arbetsgivare behöver skapa en tydligare plan för hur man ska motivera medarbetarna (Randlert, Drömarbetsgivaren, 2017: 47). Sedan 1994 har det blivit allt vanligare att företag anlitar rekryterings- och bemanningsföretag. LÄS MER

  2. 7. Anställningstypens betydelse för arbetsmotivationen : Självbestämd och icke självbestämd arbetsmotivation hos sjuksköterskor anställda av vårdgivare respektive bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Olof Mård; Jan-Henrik Sandberg; [2018]
    Nyckelord :regular nurses; contractual nurses; work motivation; self-determined work motivation; non-self-determined work motivation.; direktanställd sjuksköterska; bemanningsanställd sjuksköterska; arbetsmotivation; själbestämd arbetsmotivation; icke självbestämd arbetsmotivation.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka graden och arten arbetsmotivation hos direktanställda och bemanningsanställda sjuksköterskor utifrån Self-Determination Theory. Data inhämtades genom en webbenkät som distribuerades till respondenterna genom e-post och sociala medier. Totalt inkom 384 svar. LÄS MER

  3. 8. Så nära men ändå så långt bort : En kvalitativ fallstudie om betydelsen av organisatorisk identifiering för svenska bemanningsföretag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Edvardson; Fanny Söderberg; [2017]
    Nyckelord :Organisatorisk identifiering; bemanningsföretag; delat ledarskap; ledarskap på distans;

    Sammanfattning : Organisatorisk identifiering innebär att individer känner tillhörighet till en organisation. Vidare medför den organisatoriska identifieringen att individerna ser sig själva som en del av organisationen och strävar efter att uppnå organisationens mål. LÄS MER

  4. 9. Olika typer av konsulter, olika typer av motivation? : En studie av konsulters motivation utifrån uppdragslängd

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Leveau; Ajsha Mulaosmanovic; [2016]
    Nyckelord :Motivation; Motivationsbehov; Bemanningsföretag; Uppdragslängd; Konsult; Konsultchef;

    Sammanfattning : I takt med bemanningsbranschens framfart har kundföretag gått från att hyra in konsulter från bemanningsföretag för att endast täcka upp vid tillfälliga behov av personal, till att även hyra in konsulter under längre perioder. Med utgångspunkt i denna utveckling har författarna undersökt om det faktum att konsulter hyrs ut över perioder som varierar i längd, påverkar hur konsultchefer uppfattar och utformar arbetet kring sina konsulters motivation. LÄS MER

  5. 10. Att tänka fritt är stort men tänka rätt är större : En studie om månadssamtalet som ett redskap för medarbetarnas utveckling i det dagliga arbetet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Filip Grimbrandt; Linn Heuberger; [2015]
    Nyckelord :Monthly dialogue; performance review; co-worker; manager; development; learning; social learning; community of practice; Månadssamtal; medarbetarsamtal; medarbetare; chefer; utveckling; lärande; socialt lärande; praktikgemenskaper;

    Sammanfattning : Månadssamtalet är ett frekvent återkommande samtal mellan medarbetare och chefer inom en organisation. I samtalet diskuteras medarbetarens välmående, resultat som har presterats samt framtida utvecklingsplaner. LÄS MER