Sökning: "Beteendeproblematik"
Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade ordet Beteendeproblematik.
16. Utåtagerande beteendeproblematik i förskolan : Pedagogers upplevelser av arbete med utåtagerande barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
17. Barn som utmanar i förskolans verksamhet. : En enkätstudie om pedagogers erfarenhet av barn med ADHD och barn som "utmanar" lite extra i förskolans verksamhet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Förskolans verksamhet är en plats som är till för alla barn, med en rådande omsorgspedagogik och synssätt att alla barn ska bli sedda, stödjas och utvecklas utifrån sina individuella förutsättningar och behov. Med alla barn menar vi även de barn som på något vis utmanar förskollärare lite extra, genom att avvika från normer, förväntningar och med beteenden eller utbrott som kommer som blixtar från en klar himmel. LÄS MER
18. Relationen mellan beteendeproblematik hos barn med funktionsnedsättning och psykisk ohälsa hos föräldrar : Kan den medieras av upplevelsemässigt undvikande?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
19. Tro och psykisk ohälsa : Om religiositet och andlighet hos personer med psykiska problem relaterat till IPS/Borderline och beteendeproblematik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : The relationship between religion and mental healthcare are somewhat complicated with the psychiatric need for control and religions attempt to accept what we cannot control. Swedish mental healthcare is undergoing a change towards a more individualistic and patient ruled care. LÄS MER
20. Pedagogisk tjänstehund som externt kompensatoriskt hjälpmedel : För ökad motivation, självkänsla och läsförmåga
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Sammanfattning Dagens samhälle ställer stora krav på läsförmåga för att vara en del av samhället. Förutsättning för inlärning bottnar i en god läsundervisning. Läsprocessen innehåller flera faktorer såsom språkförståelse, avkodning och motivation. LÄS MER