Sökning: "Budskap med bilder i årsredovisningar"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Budskap med bilder i årsredovisningar.

  1. 1. CSR i VD:n har ordet – En kvantitativ innehållsanalys på OMXS30

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Henrik Nilsson; Marcus Palmgren; Martin Ngorsungnoen; [2017]
    Nyckelord :Annual reports; OMXS30; CEO-letter; Text Mining; legitimacy; stakeholders; CSR; word frequency; regression; Årsredovisningar; OMXS30; VD:n har ordet; Text Mining; legitimitet; intressenter; CSR; ordfrekvens; regression;

    Sammanfattning : Årsredovisningar är ett ofta förekommande objekt inom redovisningsforskningen. Årsredovisningarna är en viktig kommunikationskanal mellan företaget och dess olika intressenter. Rapportens ändamål är primärt att ge intressenterna information om företagets resultat och finansiella ställning. LÄS MER

  2. 2. Budskap med bilder i årsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :John Jacobson; Emelie Kyrk; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idén till denna studie uppkom efter att vi tagit del av en tidigare studie. Den tidigare studien behandlade bilder i årsredovisningar och de tog upp olika budskap ett företag sänder via dessa. Resultaten de kom fram till var att företag har förutsättningar för att arbeta medvetet med att skapa budskap genom bilder i årsredovisningar. LÄS MER