Sökning: "Buller i klassrum"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Buller i klassrum.
1. Äga rum- Fysisk miljö som didaktiskt verktyg En fallstudie av en flexibel klassrumsmiljö (4-9), dess möjligheter och begränsningar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Denna fallstudie är utförd på Testskolan (4–9) i två storbasrum avsedda för 50 personer. Syftet är att mäta ljudmiljö, samt undersöka hur lärare använder den inredning som finns i rummet som didaktiskt stöd, kopplat mot specialpedagogiska specialmyndighetens modell för tillgänglighet där, fysisk, psykosocial och pedagogisk miljö tas i beaktning. LÄS MER
2. The impact of noice pollution and vibrations on nearby buildings : How is the school Kulturama affected by noise and vibrations from the 'nya tunnelbana' project?
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : To meet the needs of the growing city of Stockholm, a large-scale project to expand the subway has been initiated. The tunneling involved in the project causes several disturbances, in terms of vibration and noise pollution, on the surroundings. This is problematic as vibration and noise pollution has been shown to have a negative health impact. LÄS MER
3. Klassrummet- en tredje lärare? : Lärares uppfattning om och utformning av den fysiska lärmiljön
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna studie har en undersökning gjorts av hur klassrummet kan nyttjas som en extra resurs, en tredje lärare, för undervisningen. I studien har lärare blivit observerade och intervjuade kring deras uppfattning om vad som innefattar en god fysisk lärmiljö och hur de utformar sitt klassrum för att tillgodose de behov som eleverna har. LÄS MER
4. Röst som håller : Samband mellan efterklangstid och lärares röstbelastning
Magister-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)Sammanfattning : Läraryrket kräver mycket av rösten och sjukfrånvaro relaterad till röstbesvär är högre hos lärare än hos andra yrkesgrupper. Efterklangstid kan påverka risken för besvär. I Region Skåne anpassas efterklangstiden i klassrum där hörselskadade elever skall delta i undervisningen efter regionens Hörselenhets riktlinjer. LÄS MER
5. Sounds of our lives : Buller i klassrummet utifrån bildlärarens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : .... LÄS MER