Sökning: "C programming language"

Visar resultat 1 - 5 av 213 uppsatser innehållade orden C programming language.

  1. 1. Sea of Unity – Ett spel för samarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Izabell Arvidsson; Markus Grahn; Oskar Pålsson; Kevin Tan Quach; Malin Rosén; Kevin Rylander; [2023-03-03]
    Nyckelord :Samarbete; 4in1; Asymmetri; Speldesignmönster; Unity;

    Sammanfattning : The most popular games nowadays, both single and multiplayer, are often focused on individual achievements instead of the whole team’s accomplishment. This paper aims to explore how to make a game that is designed with cooperation in mind and how to implement it in 4in1-game. LÄS MER

  2. 2. State Machine Model-To-Code Transformation In C

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Signaler och system

    Författare :Jonathan Carlgren; Per William Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :State Machine; Model To Code; C; UML; ElementTree; XMI; Programming; Python; Benchmark;

    Sammanfattning : A state machine model can turn a complex behavioural system into a more accessible graphical model, and can improve the way people work with system design by making it easier to communicate and understand the system. The clear structure of a state machine model enables automatic generation of well structured, and consequently readable, and maintainable code. LÄS MER

  3. 3. A quantitative comparison between C, C++ and Rust : Loading data in the context of a game engine

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jan Wilhelm Pontus Johansson; [2023]
    Nyckelord :Rust; c; c ; loading; asynchronous; synchronous;

    Sammanfattning : Comparisons of programming languages within a game engine context are rare, and the data that exists usually only compare the most prominent languages of their time. C, C++ and Rust are three comparable languages, with C and C++ being two of the older, but very high performing, languages. LÄS MER

  4. 4. Migrering av en State of Charge-algoritm : Migrering och optimering av State of Charge algoritmen för Nickel-metallhydridbatterier

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Christoffer Jansson; Malte Pettersson; [2023]
    Nyckelord :State of Charge; Battery Management System; Nickel-metal hydride battery; Migration; Optimization; Execution time; C; CODESYS; LU Factorization; State of Charge; Battery Management System; Nickel-Metallhydridbatteri; Migrering; Optimering; Exekveringstid; C; CODESYS; LU-faktorisering;

    Sammanfattning : Följande studie är utförd på uppdrag av företaget Nilar som tillverkar Nickel-Metallhydridbatterier (NiMH-batterier) vid sin produktionanläggning i Gävle. Den nuvarande beräkningen av State of Charge (SoC) sker på deras Battery Management Unit (BMU) och är implementerad i Structured Text i exekveringsmiljön CODESYS. LÄS MER

  5. 5. Performance Benefits of Extending JavaScript Through WASM and CUDA : A Comparative Performance Investigation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hampus Hallkvist; Edvin Nordqvist; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : JavaScript is today the largest language based on usage with regard to web development. There is, therefore, a great incentive to make the language perform at its best and allow applications to take advantage of this. LÄS MER