Sökning: "C uppsats mode"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden C uppsats mode.

  1. 6. Textilt upprop : get dirty for human rights

    Kandidat-uppsats, Textil

    Författare :Livia Esposito; [2011]
    Nyckelord :textil industri; mode; mänskliga rättigheter; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Vad gömmer sig bakom alla de produkter som vi finner ute i butikerna? Eller v c ni gömmer sig bakom alla dessa produkter? Varför måste vi köpa, köpa, köpa, utan urskillningsförmåga och ibland helt utan vare sig vett eller tanke på vilka konsekvenser vår köpmani får för andra människor i andra delar av världen, men kanske framför allt för oss själva. Jorden är och förblir rund. LÄS MER

  2. 7. En sockersöt reklamhora uppväxt bland dokusåpor : En studie av hur könade normer och diskurser kring unga tjejers bloggande skapas och hur tjejerna förhandlar kring dem

    Kandidat-uppsats, Centrum för genusvetenskap

    Författare :Sofia Zettermark; [2011]
    Nyckelord :blogg; tjej; genusvetenskap; C-uppsats;

    Sammanfattning : I den här studien har jag fokuserat på unga tjejers bloggande. Det har tidigare varit ett åsidosatt ämne i Sverige, även om internationella studier finns. Jag har velat ge en bild av den diskurs som finns kring tjejers bloggande i Sverige idag, samt få några tjejers eget perspektiv på sitt bloggande och bloggläsande. LÄS MER

  3. 8. Personliga varumärken i bloggar - Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sig själva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sigsjälva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Tina Dolk; [2010]
    Nyckelord :bloggar; Isabella Löwengrip; Kenza Zouiten; personliga varumärken; blogginnehåll;

    Sammanfattning : Titel: Personliga varumärken i bloggar Författare: Tina Dolk Handledare: Margaretha Rönnberg, Högskolan i Gävle Kurs: C-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap C, Högskolan i Gävle Nyckelord: modebloggar, blogginnehåll, personliga varumärken Problem: Modebloggar har fått stor genomslagskraft de senaste åren i Sverige. De unga tjejerna som driver dessa populära bloggar betraktas som kändisar. LÄS MER