Sökning: "C- konstruktivism"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden C- konstruktivism.
1. Att styra med företagskultur : Ur en daglig verksamhets perspektiv
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Att styra med företagskultur – ur ett dagligt perspektiv Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Therese Grannas & Linda Jonsson Handledare: Stig Sörling & Tomas Källquist Datum: 2013 – juni Syfte och problemformulering: I litteraturen finns ett starkt löfte om hur starka företagskulturer kan bidra till företags framgångar. Det finns en brist på empirisk forskning som påvisar hur styrmedlet kan användas för att styra en daglig verksamhet. LÄS MER
2. Tak över nöjesfältet – en kvalitativ studie om unga män, genus och sexualitet
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka hur sexualitet och maskulina genuspositioner möjliggörs och begränsas inom ramarna för en heteronormativ ordning. I den kvalitativa studien undersökte vi vilka verkningar den heterosexuella matrisen, heteronormativitet, homosocialitet, den hegemoniska maskulinitetsmodellen, normer och avvikelser har på unga mäns görande av genus och sexualitet. LÄS MER
3. BARNETS BÄSTA! Ett verktyg för pressen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Begreppet ”barnets bästa” har lite olika betydelser beroende från vilket perspektiv man väljer att betrakta det. Vi blev intresserade av pressens skildring av ”barnets bästa” i de fall där socialtjänsten är involverad då det är denna bild som kommuniceras till allmänheten. LÄS MER
4. Matematikundervisning för alla elever
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SammanfattningInnan vi började vår undersökning var våra erfarenheter av matematikundervisning att matematikbokendominerar i matematikundervisningen. Under vår lärarutbildning vid Göteborgs universitet läste vi om olikalärandeteorier och inriktningar. LÄS MER
5. Hur bemöter pedagoger barns svar i matematiska dialoger i förskolan? En fallstudie
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning:Vårt syfte var att undersöka hur pedagoger i förskolan bemöter barns svar på en faktafråga i muntliga dialogermed matematiskt innehåll. De frågeställningar vi utgick från var hur pedagogerna ger muntlig respons på, ochhur de resonerar kring sitt bemötande av, barns svar på en faktafråga i muntliga dialoger med matematisktinnehåll samt hur pedagogerna förhåller sig till barns sätt att resonera utifrån individuella erfarenheter relaterattill rätt och fel inom matematik. LÄS MER