Sökning: "C-uppsats organisationer"

Visar resultat 26 - 30 av 57 uppsatser innehållade orden C-uppsats organisationer.

  1. 26. Kvinnor i bolagsstyrelser. En studie av internt jämställdhetsarbete inom Kappahl och Sandvik 1984-2013.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Clara Curman; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det här är en C-uppsats i ekonomisk historia där förändringen av andelen kvinnor i svenska bolagsstyrelser de senaste 30 åren undersöks. Debatten om införandet av en kvoteringslag är ständigt aktuell, särskilt i år, med anledning av det stundande riksdagsvalet. LÄS MER

  2. 27. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hannan Mohammed Serag; [2014]
    Nyckelord :Employer Brand; arbetsgivarvarumärke; image; organisationskultur;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER

  3. 28. Hållbarhetsrevosion : Hur påverkas revisionsbyråerna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelina Dahlström; Alexander Ekqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetsrevision – hur påverkas revisionsbyråerna?Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Angelina Dahlström, Alexander EkqvistHandledare: Arne FagerströmDatum: 2013 – januariSyfte: Företag behöver idag visa allmänheten att de arbetar med hållbarhetsfrågor och denna information behöver också oberoende granskas. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en förändrad efterfrågan av information från intressenter har förändrat revisorns arbetsuppgifter och revisionsbyråernas utbud av tjänster, samt hur revisionsbyråerna ser på den framtida utvecklingen av revisions roll och deras erbjudna tjänster. LÄS MER

  4. 29. "Kommunikation är ju allt" : En kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniela Lundqvist; Emilia Dahlqvist; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; mätning; utvärdering; legitimitet; kommunikatörens roll; kommunikatörens status; offentliga organisationer; privata organisationer.;

    Sammanfattning : Titel: "Kommunikation är ju allt" – en kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer. Författare: Emilia Dahlqvist och Daniela Lundqvist Kurs, termin och år: Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT-2013 Antal ord i uppsatsen: 17 009 ord Problemformulering och syfte: Strategisk kommunikation har under de senaste 25 åren haft svårigheter att utveckla mätmetoder som visar på dess värde. LÄS MER

  5. 30. En attraktiv arbetsgivare : En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Isabelle Rosing; Martina Henke; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: En attraktiv arbetsgivare - En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Martina Henke & Isabelle Rosing Handledare: Sarah Philipson Datum: 2013 - augusti Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. LÄS MER