Sökning: "C-uppsats organisationer"

Visar resultat 41 - 45 av 57 uppsatser innehållade orden C-uppsats organisationer.

  1. 41. Arbetsledning i en föränderlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Linn Larsson; Malin Hofvander; [2011]
    Nyckelord :Kontrollspann; arbetsledning; emotion;

    Sammanfattning : I denna C-uppsats beskriver vi de organisations- och förändringsprocesser i välfärdssamhället som påverkat arbete inom vård och omsorg. Genom en kvalitativ studie av ett gruppboende i Halmstad studerar vi hur förändringsprocesser i välfärdssamhället påverkar enskilda verksamheter inom den offentliga sektorn. LÄS MER

  2. 42. Resultatenheter : En diskursanalytisk studie om svårigheterna i att implementera en ny organisationsmodell

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Eva Carlbrink Källman; [2011]
    Nyckelord :organisationsförändring; processperspektiv; kritisk diskursanalys; organisationsteorteretisk nyinstitutionalism;

    Sammanfattning : Eva Carlbrink Källman, Örebro Universitet, C-uppsats 2011. Resultatenheter – Endiskursanalytisk studie om svårigheter att implementera en ny organisationsmodell. Förändringstakten för organisationer och företag beskrivs ofta som allt mer accelererande. LÄS MER

  3. 43. Kvalitetsarbete i skolan : exempel i Ljusdals kommun

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anja Ljungh; [2011]
    Nyckelord :Kvalitetsarbete; utvecklingsarbete; målstyrning; lärande organisationer; brustna styrkedjor;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Kvalitetsarbete i skolan, exempel i Ljusdals kommun Nivå: C -uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anja Ljungh Handledare: Pär Vilhelmson Datum: 2011-Januari Syfte:   Jag ville undersöka hur skolan använder verktyget Incito, som är framtaget som hjälp i verksamhetsstyrning, i sitt kvalitetsarbete. Två skolor, Färila skola och Stenhamreskolan i min hemkommun, fick agera exempel för att skapa större kunskap för hur kvalitetsarbete i skolan kan gå till. LÄS MER

  4. 44. Den svenska mäklartjänsten är inte dyr - en jämförelse med England och Holland

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Matilda Edin; Veronica Sandström; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Den svenska mäklartjänsten är inte dyr – en jämförelse med England och Holland   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Veronica Sandström och Matilda Edin   Handledare: Tommy Gerdemark   Datum: 2011 – 03   Syfte: Allmänheten har idag en övervägande negativ bild av den svenska mäklarkåren. Mäklarens arvode i form av provision är uppenbart en av orsakerna till det dåliga ryktet. LÄS MER

  5. 45. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER