Sökning: "C-uppsats organisationer"
Visar resultat 31 - 35 av 57 uppsatser innehållade orden C-uppsats organisationer.
31. Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke : Påverkar CSR kunderna vid val av butik?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke – Påverkar CSR kundernas val vid butik? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Emmelie Ahlin och Sandra Skog Handledare: Agneta Sundström Datum: 2013 – Maj Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur företag arbetar med CSR som del av varumärket och hur det inverkar på konsumenter vid val av butik. Metod: Studien har tillämpat kvantitativ metod och som stöd för datainsamling har en enkätundersökning genomförts. LÄS MER
32. Moderna processutvecklingsverktyg för organisationer
Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Denna C-uppsats ämnar att studera prioriteringar hos användare i ett system för processutveckling, med syftet att skapa underlag för en omarbetad implementation. I vissa organisationer handlar det om att öka utnyttjandegraden av investerade resurser, och en sådan plattform ger en bättre kontroll över vilka delar i ett system som påverkas av processförändringar. LÄS MER
33. En studie av enskild näringsverksamhet, handelsbolag och aktiebolag : Vilka fördelar och nackdelar finns inom respektive företagsform?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: En studie av enskild firma, handelsbolag och aktiebolag - Vilka fördelar och nackdelar finns inom respektive företagsform? Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Camilla Köhler och Petra Alperud Wennemyr Handledare: Markku Penttinen Datum: 2013-februari Syfte: Syftet är att utreda skillnaderna mellan enskild näringsverksamhet, handelsbolag och aktiebolag och dess fördelar och nackdelar. Genom den empiriska forskningen presenteras för- och nackdelar med respektive företagsform, sett ur företagarens perspektiv utifrån beskattning, finansiering, risker, bransch och storlek. LÄS MER
34. Kommunikation genom policys och visioner. : En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL).
Kandidat-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstrakt MKV C/VT 2013 Handledare: Mats Hyvonen/ Examinator/Eva Ekstrand/ Författare: Johanna Bcheri Titel: Kommunikation genom policys och visioner. En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL). LÄS MER
35. Swot-modellen : modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Swot-modellen – Modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Joachim Saillard Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: 2012-07-16 Bakgrund: Swot-modellen ger en struktur för beskrivning och analys av en organisations starka samt svaga sidor, dess externa hot och möjligheter. Modellen har funnits i cirka 50 år och nått stor spridning. LÄS MER