Sökning: "Emilia Dahlqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emilia Dahlqvist.

  1. 1. Alriksgårdens trädgård : en trädgårdshistorisk undersökning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emilia Dahlqvist; [2022]
    Nyckelord :trädgårdshistoria; Kulturens Östarp; Alriksgården; 30-tal; inventering;

    Sammanfattning : Arbetet syftar till att ta fram ett kunskapsunderlag inför ett återställande av en trädgård. Trädgården tillhör gården Alriksgården som ligger i Kulturens Östarp i Sjöbo kommun. Kulturens Östarp är en del av Kulturens museiverksamhet och drivs av Kulturhistoriska föreningen för södra Sverige. LÄS MER

  2. 2. "Kommunikation är ju allt" : En kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniela Lundqvist; Emilia Dahlqvist; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; mätning; utvärdering; legitimitet; kommunikatörens roll; kommunikatörens status; offentliga organisationer; privata organisationer.;

    Sammanfattning : Titel: "Kommunikation är ju allt" – en kvalitativ studie om relationen mellan värdet av att mäta kommunikation och kommunikatörers status och legitimitet i organisationer. Författare: Emilia Dahlqvist och Daniela Lundqvist Kurs, termin och år: Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT-2013 Antal ord i uppsatsen: 17 009 ord Problemformulering och syfte: Strategisk kommunikation har under de senaste 25 åren haft svårigheter att utveckla mätmetoder som visar på dess värde. LÄS MER

  3. 3. Det "gaur" i alla tiders Kalmar : En fallstudie i kommunalt varumärkesarbete och dess påverkan på demokratin

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Emilia Johansson; [2011]
    Nyckelord :branding; varumärke; kommun; demokrati; strategisk kommunikation; identitet; kärnvärde; positionering; målgrupp; tillväxt; Kalmar; Jenny; kommersialisering;

    Sammanfattning : Den här undersökningen fokuserar på kommuners etablering som varumärken. Man kan beskriva det som en kommersialisering hos kommunerna där de säljer sitt varumärke i princip på samma sätt som ett företag gör, vilket gör det problematiskt att vara opartisk, neutral och framför allt en demokratisk institution som verkar för det allmännas bästa i alla lägen. LÄS MER