Sökning: "Camilla Andersson"

Visar resultat 36 - 40 av 143 uppsatser innehållade orden Camilla Andersson.

  1. 36. Pedagogiskt drama i SO-undervisningen : En studie om några F-3 lärares inställning till pedagogiskt drama som metod i SO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Anders Edin; Camilla Andersson; [2018]
    Nyckelord :Applied theater; pedagogiskt drama; The Wow Factor; inställning till drama; SO-undervisning; drama som metod;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka sju F-3 lärares inställning till pedagogiskt drama som metod i SO-undervisningen. Studien präglas av det teoretiska perspektivet pragmatismen. Som undersökningsmetod används semistrukturerade intervjuer. Resultatet visar att vissa lärare har en positiv inställning till drama. LÄS MER

  2. 37. ”Här finns det inga barn i behovav stöd”- förskollärares syn på specialpedagogik och hur den tillämpas ipraktiken

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Rebecca Andersson; Camilla Alfredsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I läroplanen står det som mål att i förskolan ska de barn som är i behov av stöd få den stöttning de är i behov av. Syftet med den här studien är att undersöka vilken erfarenhet förskollärare har av specialpedagogik och hur specialpedagogik tillämpas i verksamheten samt hur samarbetet ser ut mellan förskollärare och specialpedagog. LÄS MER

  3. 38. Lärarröster om läsutvecklingsmetoder för att utveckla elevers läsförmåga

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Camilla Andersson; [2017-12-19]
    Nyckelord :Läsinlärningsmetoder; helordsmetoden; ljudmetoden; analytiska metoder; syntetiska metoder;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur lärare i förskoleklass samt förstaklass resonerar kring läsutvecklingsmetoder/tillvägagångssätt vid elevers tidiga läsutveckling. Studien ämnas även granska hur samarbetet mellan förskoleklass samt förstaklass sker gällande elevers läsutveckling, i syfte att lyfta hur samarbete kan påverka elevers läsförmåga. LÄS MER

  4. 39. Förskolans utegård : En fallstudie kring hur förskolepersonal använder förskolans utegård som en pedagogisk resurs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Camilla Andersson; Viktor Elfving; [2017]
    Nyckelord :didaktik; förskola; pedagogisk resurs; utbildningsmiljö; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning har varit att undersöka hur förskolepersonal kan använda förskolans utegård som ett verktyg i deras arbete med barn. För att närma oss detta har vi genomfört en fallstudie på en förskola med observationer och gruppintervjuer som metod för insamling av information. LÄS MER

  5. 40. Närståendes känslor av att leva med en person med Alzheimers sjukdom

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Andersson Camilla; Berglund Martina; [2017]
    Nyckelord :Alzheimers sjukdom; närstående; känslor;

    Sammanfattning : .... LÄS MER