Sökning: "Caroline Lindh"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Caroline Lindh.
1. En förskola för alla En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar av inkludering och inkluderande arbetssätt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vad förskollärare har för uppfattningar av inkludering och ett inkluderande arbetssätt. Förskolan är en plats för alla barn oavsett förutsättningar och alla barn har rätt till en likvärdig utbildning. Utbildningen ska präglas av alla barnens lika rätt till inflytande och delaktighet. LÄS MER
2. En litteraturöversikt om arbetsterapeutiska strategier vid hjärntrötthet efter stroke samt personers erfarenheter av hjärntrötthet efter stroke
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Hjärntrötthet är en vanlig konsekvens efter stroke. Hjärntrötthet innebär att personen är mentalt trött och hjärnan orkar inte processa flera saker samtidigt vilket påverkar personens vardag. LÄS MER
3. Pojkflicka - då är man en känslig person : En kvalitativ studie om förskollärares framställning av pojkar som subjekt i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
4. Mode på nätet : Vad får kunden att återkomma?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tillväxten inom modebranschen sker idag genom försäljning på nätet där kunden enkelt kan jämföra och byta mellan olika näthandlare, vilket leder till en hård konkurrens. Detta gör det svårt för näthandlarna att skapa återkommande kunder. LÄS MER
5. Lek och lärande i förskolan - sex förskollärares syn på barns lek och lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare förståelse och en ökad kunskap om förskollärares syn på begreppen lek och lärande i förskolan. Anses lek och lärande hänga ihop eller är det två skilda begrepp? För att uppnå studiens syfte, samt besvara frågeställningarna, har vi använt oss av kvali-tativ intervjumetod för att samla in empirin. LÄS MER