Sökning: "Caroline Zetterman"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Caroline Zetterman.

  1. 1. Country-of-origin image’s effect on brand equity in the chocolate market within Sweden and Norway

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Zetterman; Martine Rogstad; [2012]
    Nyckelord :Brand Equity; Corporate Brand; Product Brand; Country-of-origin and FMCG-market; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate if brands country-of-origin image has an impact on Swedish and Norwegian consumers’ within the dimensions of brand equity, in the domestic FMCG sector of chocolate, in order to provide new insight in the are of corporate branding.... LÄS MER

  2. 2. Modern Marknadsföring - En studie om företags användande av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Persson; Caroline Zetterman; Fredrik Augustsson; Linn Laufeld; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringsstrategi; interaktion; relationsskapande; Integrated Marketing Communications; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att granska relevanta teorier kring marknadsföring och forskning kopplat till sociala medier. Med hjälp av teoretisk granskning och empiriska undersökningar analyseras de faktorer som företag och organisationer bör ta hänsyn till avseende användandet av sociala medier. LÄS MER