Avancerad sökning
Visar resultat 31 - 35 av 57 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
31. Småföretags Kommunikationskanaler : till externa resurser
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Livskraftiga företag har en förmåga att använda sig av externa resurser för att kunna lösa sina problem där de interna resurserna inte är tillräckliga. Småföretag har inte möjlighet att ha alla resurser själva utan måste specialisera sig för att kunna bli mer konkurrenskraftiga i en ständigt ändrande omvärld. LÄS MER
32. Robust MIMO Precoding on Real-World Measured Channels
Master-uppsats, KTH/SignalbehandlingSammanfattning : It is well known that multi-input multi-output (MIMO) wireless communication systemsthat employ precoding techniques are capable of meeting the high expectations of modernand future wireless communication standards. In order to fully utilize these techniques, thecommunication system typically requires information of the channel, commonly referred toas channel state information (CSI). LÄS MER
33. Kommunikationens relevans : En kvalitativ studie av Trängregementets internkommunikation i Skövde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Abstract Trängregementet in Skövde Sweden, had send a request to the university of Jönköping by one specific purpose, the reason was if someone would like to do a bachelor thesis to investigate the regiments’ internal communication. The aims for this study is by a qualitative method investigate the regiment’s internal communication. LÄS MER
34. En Reko, Eko eller Schysst resa? : - En studie om hur Svenska researrangörer förhåller sig till turismens hållbarhetsfenomen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Denna kandidatuppsats har haft som syfte att undersöka hur två svenska researrangörer; Ving och Fritidsresor, kommunicerar och marknadsför sig genom text med fokusering mot hållbar turism. Researrangörernas tolkning och föreställning av deras hållbara arbete har granskats och ställts mot tidigare turismvetenskaplig begreppsapparat gällande hållbar turism, som uppfattas vara av komplex karaktär. LÄS MER
35. E-kundklubben : Vill du bli medlem?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER