Sökning: "Christopher Brand"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Christopher Brand.

  1. 6. SoFo in Stockholm: Placemaking in the age of hipster urbanism

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Christopher Pickering; [2020]
    Nyckelord :critical urban theory; gentrification; grassroots; place; placemaking; housing; small business;

    Sammanfattning : The transformation of cities through gentrification and the commodification of culture and green space are central problems in Urban Studies. This thesis investigated how cities like Stockholm can move forward from this gentrification. LÄS MER

  2. 7. Did you read the label? : an exploratory study on grocery shoppers’ brand loyalty and purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christopher Lundquist; Anders Mohammad; [2020]
    Nyckelord :Branding; brand loyalty; unethical marketing; mislabelling; level of involvement; purchase intentions; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Due to the rise of the internet, the mislabelling of food products has turned into a well-known phenomenon. There is an unsolved paradox concerning how the act of mislabelling may influence brand loyal grocery shoppers’ loyalty and purchase intentions towards their favourite food brands. LÄS MER

  3. 8. Celebrity endorser’s credibility: effect on consumers’ attitude toward advertisement : Factors influencing vloggers credibility among viewers and their relation with attitude toward advertisement

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Christopher Friis-Jespersen; [2017]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; endorser credibility; Attitude towards advertisement; consumers; students; vlogger;

    Sammanfattning : Social media has become an attractive platform for companies to advertise their brands on and a common method is to pay internet celebrities to use their fame to promote the companies’ brands. One of these social media platforms is Youtube where “YouTubers” using their fame to promote brands on a daily basis in form of video logs (vlogs). LÄS MER

  4. 9. Optimeringsverktyg för val av ytterväggskonstruktioner till flerbostadshus : Bedömning av miljö, kostnads och byggtekniska aspekter

    M1-uppsats, KTH/Byggvetenskap

    Författare :Christopher Rystedt; Rasmus Nordenström Jung; [2015]
    Nyckelord :exterior wall constructions; durability; assessment tools; optimization tools; eco-construction; energy efficiency; life cycle cost; ytterväggskonstruktioner; hållbarhet; bedömningsverktyg; optimeringsverktyg; miljövänligt byggande; energieffektivitet; livscykelkostnad.;

    Sammanfattning : Syftet med rapporten är att sammanställa branschbaserat underlag för värdering av hållbart byggande som belyser vikten för val av ytterväggskonstruktion till flerbostadshus. Byggbranschen har länge fokuserat på att minska byggnadsverks energi- och miljöpåverkan under förvaltningsskedet. LÄS MER

  5. 10. Företagsranking : En studie om hur företag förhåller sig till ranking inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Andersson; Christopher Gertzell; Joanna Hansson; [2013]
    Nyckelord :Hållbarhet; Ranking; Riskhantering RM ; Rykte; Ryktesriskhantering RRM ;

    Sammanfattning : Hur företag förhåller sig till rankinglistor tros enligt tidigare forskning bero på ett proaktivt agerande från företagens sida för att motverka risken att dras med ett dåligt rykte, vilket är något som företagsledare i dag ser som den mest oroande risken. Ryktet kan ses som en reaktion på ett företags arbete utifrån uppfattningar från dess intressenter gällande företagets beteende. LÄS MER