Sökning: "Clara Engström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Clara Engström.

  1. 1. EXPLORING ACCEPTANCE AND ADOPTION OF PRICING ROBOTS THROUGH THE AUTOMATION ACCEPTANCE MODEL. A case study within an e-commerce company

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Clara Engström; Danijela Smoljan; [2023-11-20]
    Nyckelord :Automation acceptance model AAM ; Automation technology; Dynamic pricing robot; Technology acceptance model TAM ; Technology acceptance and adoption; Technology trust; Psychological Ownership PO ;

    Sammanfattning : Recent technological advancements have enabled the development of more automated and adaptable technological environments. User acceptance and adoption of technology is a critical issue in the rapidly evolving technological landscape. Implementation of automation technology takes both financial and human resources. LÄS MER

  2. 2. Hur bidrar kundklubbar till att skapa lojalitet? : En undersökning av kunders uppfattning av vad som skapar lojalitet

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Clara Rehnström; Michelle Engström; [2011]
    Nyckelord :lojalitet;

    Sammanfattning : Det är få personer som idag köper alla sina kläder i en och samma butik. Konsumtion inom detaljhandeln har idag svag koppling till fysiska behov det är emotionella behov som styr konsumenten. Allt fler konsumenter fyller sina plånböcker med fler och fler klubbkort som ett tecken på att de är medlemmar i butikernas lojalitetsprogram. LÄS MER

  3. 3. Prospects of a Challenger - A case study of Microsoft and the Console Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Andersson; Karin Engström; [2007]
    Nyckelord :Microsoft; Video Game Industry; Challengers; Business Strategy; Installed Base; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to give a contribution to the studies of what strategies those are of importance for challengers in consumer technological markets aiming for the market leader position. To be able to investigate this phenomenon we have chosen to study Microsoft’s second position in the video game console industry. LÄS MER