Sökning: "Complains management"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Complains management.

  1. 1. Hur systematiskt kvalitetsarbete kan leda till nya arbetssätt och positiva hälsoeffekter inom äldreomsorgen : En interventionsstudie av ett förbättringsarbete på ett privat vårdboende i Sydsverige

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Monica Nyman; [2019]
    Nyckelord :Förbättringsarbete; mikrosystem; rutiner; följsamhet; kvalitetsledningssystem;

    Sammanfattning : Titel Hur systematiskt kvalitetsarbete kan leda till nya arbetssätt och positiva hälsoeffekter inom äldreomsorgen – en interventionsstudie. Bakgrund Avvikelser och klagomål från externa aktörer samt dalande personal- och brukarnöjdhet på detta privata vårdboendet synliggjorde 2017 ett behov förbättringsåtgärder. LÄS MER

  2. 2. "Palla klaga" : En studie om klagomålshantering och service recovery inom tjänsteindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Hjert; Denise Kullberg; Frida Widlund; [2016]
    Nyckelord :Service recovery; Complains management; Servicefailure; Complains; Coustomer management; Customor lojaly; Service meetings; Service recovery; Klagomålshantering; Servicemisslyckande; Klagomål; Kundhantering; Kundlojalitet; Servicemöten;

    Sammanfattning : Även de mest utvecklade serviceföretag begår misstag, det är oundvikligt. Frågan är inte omfel görs utan snarare hur företaget kommer att hantera situationen när misstaget uppstår. LÄS MER

  3. 3. Customer churn analysis : the tactics of handling customer complains

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maneeka Oad; [2008]
    Nyckelord :Datalager; Datautvinning; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : The Retention has been most important factors for the companies because the cost of looking for much higher than the cost of keeping relation with current customers. The customer retention is to understand your customers through the Customer Relationship management and the more you know about them the better: their expectations, satisfaction levels, demographic & geographic & psychographic tendencies If you understand more about your customers and know more about which customer groups are defecting to rival providers, more effective retention strategies can be developed. LÄS MER