Sökning: "Cultural and creative industry"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Cultural and creative industry.

  1. 1. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. The Sounds of Our World: Navigating Live Music and Artist Growth in Harare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Annika Medin; [2023]
    Nyckelord :live music; zimbabwe; harare; urban sociology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Increasingly connected to urban development and vitality in modern discourses of urban sociology, live music is a social and cultural phenomenon with great potential for improving people’s, including artists, well-being. Still, the systems and networks which shape live music are specific to their local social, cultural and institutional contexts, leading to a range of perceptions. LÄS MER

  3. 3. Sustaining Movement

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Michel Barrett Denonain; [2023]
    Nyckelord :Dance; Sustainability; Cultural Sustainability; Skånes Dansteater;

    Sammanfattning : This research explores the possibilities which can emerge from a potential relationship between dance and sustainability. The purpose of this research has been to investigate what discussions around the subject of sustainability are already happening within theoretical circles, dance institutions and what practical avenues are being explored for furthering efforts toward sustainability in the latter. LÄS MER

  4. 4. Parc La Salvaora : a design proposal exploring the aesthetics of place-related curiosity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Oskar Persson; [2023]
    Nyckelord :Aesthetic Creation Theory; curiosity; care; Els Rajolars;

    Sammanfattning : Architects are constantly faced with having to make aesthetic decisions. Big decisions – like a project’s overall aesthetic character – or small, yet important decisions regarding individual details, without which the aesthetic entirety of the design would be compromised. LÄS MER

  5. 5. Island innovation: Exploring External Linkages in Gotland’s Film Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Can Yamanoglu; [2023]
    Nyckelord :Cultural and creative industries; differentiated knowledge bases; external linkages; film industry; Gotland; regional innovation system; Social Sciences;

    Sammanfattning : Cultural and creative industries have been prominent topics of academic and policymaking discussions over the past two decades. However, existing literature has predominantly concentrated on urban and metropolitan regions, neglecting peripheral regions. LÄS MER