Sökning: "Culture promotion"

Visar resultat 6 - 10 av 182 uppsatser innehållade orden Culture promotion.

  1. 6. Unveiling the Art of Illusion: Exploring the Fabrication of Authenticity and Trustworthiness by Social Media Micro-Influencers to Engage Their Audience : An exploratory multiple case study that aims to analyze how social media micro-influencers fabricate authenticity and trustworthiness to engage their audience

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Armin Roshandel; Felix Miöen Dahlström; Kevin Ekström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Social networking sites have transformed communication and advertising, with influencers like micro-influencers and "instafamous" individuals playing a crucial marketing role. Businesses now leverage these influencers to engage audiences and promote their brands, creating new opportunities for online brand promotion and consumer engagement. LÄS MER

  2. 7. En växande roll för cykeln i Malmö : En studie om cykelplanering och cykelkultur i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Tuan Odin; Samuel Andersson; [2023]
    Nyckelord :cykelplanering; cykelkultur; cykelvänlig stad;

    Sammanfattning : Malmö stad har idag som mål att öka cykelanvändningen till att 30% av alla resor som genomförs ska göras med cykel. Vi vill således ta reda på vad en kommun kan göra för att stärka och bibehålla ett stort antal cyklister. LÄS MER

  3. 8. Funktionell Dumhet och Överbemanning : En undersökning av funktionell dumhets inverkan på överbemanning inom ledarroller i Svenska Techföretag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Albin Nilsson; Axel Gestsson; [2023]
    Nyckelord :Funktionell dumhet; överbemanning; peters princip; tournament teori;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker ett möjligt samband mellan funktionell dumhet och överbemanning inom Tech-branschen i Sverige. Tech-branschen har sett en betydande tillväxt under de senaste decennierna och bidrar nu till en betydande del av Sveriges BNP. LÄS MER

  4. 9. Vad påverkar kvinnors möjligheter att inta ledarskapspositioner inom fastighetsmäklarbranschen : En kvalitativ undersökning utifrån kvinnliga franchisetagares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Tilde Höglund Grönlund; Wera Pierre; [2023]
    Nyckelord :Glasklippa; kvinnor; ledarskap; kön; normer; stereotyper; jämställdhet; roll överrensstämmelse teori.;

    Sammanfattning : Title: What factors affect women's opportunities to assume leadership positions in the real estate brokerage industry?  Level: Bachelor's thesis in Business Administration Authors: Tilde Höglund Grönlund & Wera Pierre Supervisor: Katarina Arbin  Date: 2023 - mayAim: Investigate and contribute knowledge about what factors that affect women's  opportunities to assume leadership positions in the real estate brokerage industry.  Method: The study is qualitative and has an inductive approach. LÄS MER

  5. 10. Sjuksköterskans erfarenheter av att göra patienten delaktig i vården : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Ulrika Nilsson; Felicia Matsson; [2023]
    Nyckelord :Patient participation; Person centered care; Nurse perspective; Communication; Nursing care; Team collaboration; Patientdelaktighet; Personcentrerad vård; Sjuksköterskeperspektiv; Kommunikation; Omvårdnad; Teamsamverkan;

    Sammanfattning : Delaktighet är ett begrepp som kan vara svårt att förstå för både vårdpersonal och patienter. Hur delaktighet uppnås och vikten av detta har belysts av forskare sedan tidigare. En väg till delaktighet är att inta ett livsvärldsperspektiv – att se patienten som en hel människa. LÄS MER