Sökning: "Culture promotion"
Visar resultat 6 - 10 av 182 uppsatser innehållade orden Culture promotion.
6. Unveiling the Art of Illusion: Exploring the Fabrication of Authenticity and Trustworthiness by Social Media Micro-Influencers to Engage Their Audience : An exploratory multiple case study that aims to analyze how social media micro-influencers fabricate authenticity and trustworthiness to engage their audience
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Social networking sites have transformed communication and advertising, with influencers like micro-influencers and "instafamous" individuals playing a crucial marketing role. Businesses now leverage these influencers to engage audiences and promote their brands, creating new opportunities for online brand promotion and consumer engagement. LÄS MER
7. En växande roll för cykeln i Malmö : En studie om cykelplanering och cykelkultur i Malmö
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Malmö stad har idag som mål att öka cykelanvändningen till att 30% av alla resor som genomförs ska göras med cykel. Vi vill således ta reda på vad en kommun kan göra för att stärka och bibehålla ett stort antal cyklister. LÄS MER
8. Funktionell Dumhet och Överbemanning : En undersökning av funktionell dumhets inverkan på överbemanning inom ledarroller i Svenska Techföretag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker ett möjligt samband mellan funktionell dumhet och överbemanning inom Tech-branschen i Sverige. Tech-branschen har sett en betydande tillväxt under de senaste decennierna och bidrar nu till en betydande del av Sveriges BNP. LÄS MER
9. Vad påverkar kvinnors möjligheter att inta ledarskapspositioner inom fastighetsmäklarbranschen : En kvalitativ undersökning utifrån kvinnliga franchisetagares perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: What factors affect women's opportunities to assume leadership positions in the real estate brokerage industry? Level: Bachelor's thesis in Business Administration Authors: Tilde Höglund Grönlund & Wera Pierre Supervisor: Katarina Arbin Date: 2023 - mayAim: Investigate and contribute knowledge about what factors that affect women's opportunities to assume leadership positions in the real estate brokerage industry. Method: The study is qualitative and has an inductive approach. LÄS MER
10. Sjuksköterskans erfarenheter av att göra patienten delaktig i vården : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Delaktighet är ett begrepp som kan vara svårt att förstå för både vårdpersonal och patienter. Hur delaktighet uppnås och vikten av detta har belysts av forskare sedan tidigare. En väg till delaktighet är att inta ett livsvärldsperspektiv – att se patienten som en hel människa. LÄS MER