Sökning: "Customer engagement management"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden Customer engagement management.

  1. 1. Understanding the Dynamics of Brand Loyalty in National team sports - A Qualitative study of brand management within professional team sports”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :William Nordlund; Mattias Johansson; [2023-07-03]
    Nyckelord :Brand Experience; Brand Communities; Brand loyalty; Sports Marketing; Sport fans;

    Sammanfattning : In previous research there has been acknowledgement about the importance of Brand loyalty in sports, where the brand experience can function as a tool to create loyalty among fans. Brand communities have proven to have positive effects on customer satisfaction and brand loyalty in sports. LÄS MER

  2. 2. Learning Through Taking Action : An empirical study into the early-stage business model development for a novel technology

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Maslov; Hugo Javenius; [2023]
    Nyckelord :Business Model; Business Model Innovation; Business Model Development; Business Model Innovation Process; Business Model Tools and Methods; Action Research; Nascent Market Entry; Multi-Disciplinary Innovation; 3D Bioprinting; Affärsmodell; Affärsmodellsinnovation; Affärsmodellutveckling; Affärsmodellsinnovationsprocess; Affärsmodells-verktyg och metoder; Aktionsforskning; Begynnande marknadsinträde; Multidisciplinär innovation; 3D-bioprinting;

    Sammanfattning : This thesis examines the critical factors shaping early-stage business model development. As a result, this paper provides insights and recommendations for the effective commercialization of innovations. LÄS MER

  3. 3. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Danut Avram; Oluwadamilola Olaitan; [2023]
    Nyckelord :Customer retention; Customer acquisition; Social media marketing; User engagement; Brand awareness; Tech startups; Customer relationship management CRM ; Trust; Targeted advertisement.;

    Sammanfattning : This  research  emphasizes  the role  of  social  media  in  customer  acquisition  retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping  their  strategies  and  effectively  allocating  resources  to  achieve  consistentcommunication with their customer base. LÄS MER

  4. 4. The Digitalization of the Electricity System : Impact Assessment of Digital Technologies on the Electricity System and its Main Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martina Cannata; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This work explores the state of digitalization of the European electricity sector and assesses the impacts of digital technologies on the electricity system and its main stakeholders. Digital technologies, such as smart meters and 5G connectivity, represent a powerful tool for system operators to face the new challenges brought about by the decarbonization of the energy sector. LÄS MER

  5. 5. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lukas Runesson; Josef Zanier; Almedina Alic; [2023]
    Nyckelord :Social media; Customer loyalty; Customer engagement; Customer experience; Satisfaction.; Sociala medier; Kundlojalitet; Kundengagemang; Kundupplevelser; Tillfredsställelse.;

    Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER