Sökning: "Customer relationship management"

Visar resultat 6 - 10 av 678 uppsatser innehållade orden Customer relationship management.

  1. 6. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Danut Avram; Oluwadamilola Olaitan; [2023]
    Nyckelord :Customer retention; Customer acquisition; Social media marketing; User engagement; Brand awareness; Tech startups; Customer relationship management CRM ; Trust; Targeted advertisement.;

    Sammanfattning : This  research  emphasizes  the role  of  social  media  in  customer  acquisition  retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping  their  strategies  and  effectively  allocating  resources  to  achieve  consistentcommunication with their customer base. LÄS MER

  2. 7. Framgångsfaktorer för en mellanprojektsrelation och mellanmänskliga relationer mellan kundens projektgrupp och systemleverantörens projektgrupp under införande av mobila betalningslösningar : En fallstudie av ett projekt mellan Ålandsbanken och Crosskey

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adelina Engman; [2023]
    Nyckelord :project management; inter-personal relationships; inter-organizational communication; inter-personal communication; inter-project relationships; mobile banking solutions; inter-organizational relationship; inter-team relationship;

    Sammanfattning : Mobila betalningslösningar har blivit allt populärare och för att banker inte ska tappa konkurrenskraft behöver de införa olika mobila betalningslösningar som efterfrågas av bankernas kunder. En utmaning vid införande av mobila betalningslösningar är att det är många aktörer som är delaktiga i införandeprocessen. LÄS MER

  3. 8. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ange-Auxley Butoyi; Ebba Wiking; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; digital marknadsföring; visuell kommunikation; electronic word-of-mouth eWOM ; social customer relationship management SCRM ;

    Sammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER

  4. 9. The role of customer-based brand equity in the direct-to-consumer business model

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lara Stahl; Elsa Dardeau; Paul Joubert; [2023]
    Nyckelord :D2C; direct-to-consumer business model; customer-based brand equity; perceived brand quality; brand awareness; brand image; brand uniqueness; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to explore and analyze the intricate relationship between the direct-to-consumer (D2C) business model and customer-based brand equity. This study utilizes a qualitative approach to gather primary data, aiming to gain profound insights into customer perspectives regarding the impact of the D2C business model on trust, loyalty, and value perception. LÄS MER

  5. 10. “WHO AM I? SAID THE ROBOT. WHO AM I?!? SAID THE HUMAN” : A Study To Explore The Effects Of Algorithmic Management Tools On The Work-Related Identities of Individuals In Standard Work Settings

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Aya Alkhuder; Thomas Butters; Annika Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research paper investigates the impact of algorithmic management (ARM) on work practices within organizations that employ standard work arrangements. Specifically, the study aims to explore how the introduction of ARM systems influences individuals' perceptions, interpretations, and work-related identities, as well as the resulting changes in their work practices. LÄS MER