Sökning: "Customer reward programs"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden Customer reward programs.

  1. 6. Designing customer rewards programs for repeated purchase using optimization methods

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Daniel Agota; Rasmus Olsson; [2015]
    Nyckelord :Customer rewards programs; CRP; loyalty programs; optimization; profitability;

    Sammanfattning : A Customer Rewards Program (CRP) or a loyalty program is characterized by customers being rewarded for repeated purchases. The goal of these programs is to increase sales and profit through offering purchase incentives in the form of delayed rewards, as a result influencing customer behavior and in the end increasing company profit. LÄS MER

  2. 7. Konsumenters påverkan av lojalitetsprogrammens framväxt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Ohlsson; Annika Klaus; Sophie Jensen; [2014]
    Nyckelord :Lojalitet; lojalitetsprogram; kundklubb; konsumentbeteende påverkan.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor thesis in Marketing, Undergraduate Level, 15 ECTS Authors: Sophie Jensen, Annika Klaus, Fredrik Ohlsson Advisor: Clara Gustafsson Key words: Loyalty, Loyalty program, consumer behavior, impact & customer club Purpose: The purpose of this study is to improve the understanding of how a younger target group respectively an older target group influences of a membership in a loyalty program and if there are any differ-ences between these target groups. Methodology: The research strategy for this study is a quantitative approach and a deductive process to formulate hypotheses. LÄS MER

  3. 8. E-kundklubben : Vill du bli medlem?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anneli Nilsson Lamoureux; Louise Vikström; [2014]
    Nyckelord :kundklubbar; kundlojalitet; e-handel; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER

  4. 9. Lojalitet genom bonusprogram, en framgångsrik strategi? : En studie av servicenäringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Kapetanakis; Johan Eriksson; [2014]
    Nyckelord :customer loyalty; reward programs; customer engagement; repeat purchase; added value; customer behavior; brand; kundlojalitet; lojalitetsprogram; kundens engagemang; återköp; mervärde; kundbeteende; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värden som på längre sikt har avgörande betydelse för att engagera en kund med avseende på lojalitetsprogram. Metod: I studien användes en kvantitativ metod där en enkät med stängda svarsalternativ skickades ut till ca 30 000 respondenter. LÄS MER

  5. 10. Customer Perceived Value of Credit Card Rewards : A study on Canadian Consumers

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Lisa Smedley; [2013]
    Nyckelord :Rewards programs; credit cards; customer loyalty; perceived customer value; timing of reward; type of reward; dimension of benefit; utilitarian; hedonic; symbolic;

    Sammanfattning : Abstract Title: Customer Perceived Value of Credit Card Rewards - A study on Canadian Consumers Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Lisa Smedley Supervisor: Jonas Kågström Date: 2013 - January Aim: The aim of this study is to investigate what influences Customer Perceived Value; where Canadian consumers’ preferences lie in terms of rewards in the Canadian credit card industry. Method: After researching previous studies and determining what constructs have been utilized prior on similar research topics, I implement a quantitative, and to some extend iterative, research approach. LÄS MER