Sökning: "DAniel Lindeberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden DAniel Lindeberg.

  1. 1. Examining the Practice and Beliefs of Swedish and English Use in EFL Teaching

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Daniel Lindeberg; Gabriel Hjort; [2023]
    Nyckelord :EFL; Translanguaging; Target language use; Teacher beliefs;

    Sammanfattning : There has long been a debate regarding how much Swedish and English can and should be used in the EFL classroom. Some favor using only English, whereas others prefer using a mixture of languages i.e. translanguaging (Garcia, 2012). LÄS MER

  2. 2. The use of fiction to promote in-depth reading strategies for improving reading comprehension skills for L2 language students

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Oscar Lindkvist; Daniel Lindeberg; [2022]
    Nyckelord :In-depth strategies; inference-making; fiction; reading comprehension; English as a second language; Fördjupningsstrategier; Inferenser; skönlitteratur; läsförståelse; Engelska som ett andraspråk;

    Sammanfattning : Reading ability at the Swedish upper secondary school is decreasing for second language learners and the number of students reading literary texts is also declining. Our aim with this paper is to examine if reading fiction in an English as a Second language classroom at an upper secondary level can enhance students’ reading comprehension using in-depth strategies. LÄS MER

  3. 3. Sponsring inom Extremsport : Livsstil, Kultur och Kommersiella möjligheter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Johansson; Markus Norberg; [2007]
    Nyckelord :Extremsport; Sponsring; A-ERIC modellen; Motiv; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utifrån ett företagsperspektiv undersöka motiven till sponsring inom extremsporten. Vi har valt att göra en fallstudie på två företag, J. Lindeberg och Nike. Vi vill ta reda på varför företagen valt att satsa stora pengar inom just extremsporten. LÄS MER

  4. 4. Byggandet av Skånes varumärke-– en undersökning utifrån ett korporativt synsätt med fokus på intern kommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Alvsten; Daniel Lindeberg; [2005]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; samstämmighet; varumärkeslag; värderingar; identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka varu-märkeslagets samstämmighet i synen på utvalda områden i byggandet av Skånes varumärke. Vi finner att den interna samstämmigheten inom värderingarna inom Region Skåne överlag är god, men behöver förbättras när det gäller strategin för hur visionerna för varumärket skall förverkligas. LÄS MER