Sökning: "Designföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Designföretag.

  1. 1. User experience research using video calls, A case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lilly Arstad Helmersen; [2021]
    Nyckelord :User Experience Research; UX; Video Call;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic has forced user experience (UX) designers to make their research comply with social distant roles, because of this many have turned to using computer mediated communication (CMC) tools. Even though research has shown that interviewing in person is marginally superior to video call interviews, user experience research is often conducted using more than one method. LÄS MER

  2. 2. UX som tankesätt istället för arbetssätt : En studie om hur designers hos SME-företag i den svenska designbranschen förhåller sig till UX-design och användarmedverkan i designprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Matilda Rudblom; Elin Elfström; [2020]
    Nyckelord :Designers; SME; designbranschen; UX; UX methods; value; customer competence; responsibility; design thinking.; Designers; SME; designbranschen; UX; UX-metoder; värde; beställarkompetens; ansvar; designtänk;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out if the gap between theory and practice is also visible in the Swedish design industry and how the gap could then be reduced. Previous research describes a lack of UX (User eXperience) work in design processes and a study has therefore been conducted with the aim to formalize guidelines for how companies, which do not include UX and users in their design processes, should develop their UX work in order to offer better artifacts. LÄS MER

  3. 3. Varför är det så svårt att gå ihop? En fallstudie om samverkande och konkurrerande logiker i praktiken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Pihl Wengander; Kristina Raad; [2018-08-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport ämnar att undersöka hur institutionella logiker påverkar i praktiken genom en fallstudie i bolag x, ett butik-designföretag lokaliserat i Tyskland. Det har gjorts semistrukturerade intervjuer med nästan 50 % av företagets medarbetare i alla företagets avdelningar där tre valdes ut för att representera företaget. LÄS MER

  4. 4. Small but mighty : en kvalitativ studie om lokala designföretags marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miriam Eldefors; Hanna Rosvall; [2018]
    Nyckelord :Local design companies; marketing tendencies; marketing communication; content; design language; digital channels; social channels.; Lokala designföretag; marknadstendenser; marknadskommunikation; innehåll; formspråk; digitala kanaler; sociala kanaler.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att redogöra för, samt få en djupare förståelse kring lokala designföretags marknadskommunikation. Forskningsfrågorna lyder som följande; Vilka kanaler för marknadskommunikation använder sig lokala designföretag av? samt Hur arbetar lokala designföretag med innehåll och formspråk i sin marknadskommunikation?   Genom en kvalitativ metod med deduktiv ansats, utfördes åtta semistrukturerade intervjuer med både företagare och experter. LÄS MER

  5. 5. Modular design for a product family ofaesthetic medical laser devices

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Maxi Schubert; [2017]
    Nyckelord :product development; modularization; thermoforming; product family; brand DNA; produktutveckling; modularisering; varmformning; produktfamilj; varumärkes-DNA;

    Sammanfattning : This thesis covers a product development process carried out at the company “Asclepion Laser Technologies” for a product family of aesthetic medical laser devices. Due to different dimensions and dates of origin, an obvious divergence in the appearance of the present products within the product family had emerged in the company. LÄS MER