Sökning: "Detaljister"

Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade ordet Detaljister.

  1. 21. Den Svenska Självgodheten: Hur kan CSR och den sociala dimensionen i Sverige för detaljhandeln förstås, när detaljister gör anspråk på CSR samtidigt som personalvillkoren i branschen försämras

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Amanda Engström; Josefin Dahlén; [2012]
    Nyckelord :CSR; Retail; Swedish conceptualisation; Employee; Legitimacy;

    Sammanfattning : The concept of corporate social responsibility (CSR) has lately gained popularity throughout the globalized world. Swedish retail industry is no exception. Though increased levels of explicitly claimed responsibilities of companies, a number of other facts points out a development that contradicts this trend. LÄS MER

  2. 22. Utveckling av konkurrenskraftiga köpcentrum

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Baktash Nabi; [2012]
    Nyckelord :Köpcentrum; Ledning; Marknadsföring; Utveckling; Mixed-Use;

    Sammanfattning : Utveckling av ett köpcentrum är ett komplext system som involverar många aktörer såsom kommunen, fastighetsägaren, investerare, långivare, konsulter, analytiker, arkitekter, detaljister och givetvis även slutkonsumenten så att visionen om att vara den ledande bland köpcentrum hierarkin realiseras. Det tillkommer nya handelsytor i relation till befolkningsunderlaget i Stockholms län där konkurrensen, kundernas krav och e-handeln ständigt ökar. LÄS MER

  3. 23. Ourstyle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Karin Kahnberg; Sofia Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :internationell expandering; globalisering; detaljister; ungerska designers; OurStyle; internationell expansion; Gothenburg fashion market; globalisation; retailers; hungarian designers; Göteborgs modemarknad;

    Sammanfattning : Modemarknaden idag är både global och komplex med många uppfattningar om var värdet iprodukten ligger. Produkten och företagets image är kraftfulla medel för att differentiera sigpå marknaden. LÄS MER

  4. 24. Inköpsprisanalys i skobranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Josefsson; Åse Burénius; [2011-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning Då konkurrensen ökar i skobranschen, med nya företag som tar sig in på den svenska marknaden, har det blivit viktigare för befintliga skohandlare att arbeta med sina inköpskostnader. Inköparens roll i företaget har ökat i betydelse då inköpskostnaden av produkten är en stor del av skodetaljistens totala kostnader. LÄS MER

  5. 25. Exponering : Hur kan exponering i butik göra kunder uppmärksamma på sortimentet?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Therese Ekman; Natalie Karlsson; [2011]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Det är till fördel för butiker att känna till de bästa sätten för att locka in konsumenter till just deras butik. Idag är det en hård konkurrens mellan detaljister och därför är det viktigt att sticka ut och synas på bästa sätt genom sin exponering. LÄS MER