Sökning: "Detaljister"
Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade ordet Detaljister.
6. Konsten att skapa värde för ett varumärke i sociala medier för både detaljister och slutkonsumenter En kvalitativ fallstudie av grossistföretaget TL Månssons AB
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
7. Gröna transporter inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Att miljöfrågan idag är ett omtalat och omdiskuterat ämne råder det inga tvivel om. Till följd av denna uppmärksamhet av den omfattande klimatpåverkan som förekommer har allt större krav på företag och deras arbete inom området uppkommit. Även kundernas miljökrav har en stor inverkan på hur man verkar inom detta område. LÄS MER
8. Hur påverkas den svenska köpcentrummarknaden av utländska aktörer? En studie kring trender och incitament för utveckling av svenska köpcentrum
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Sweden's population is growing every year, and in parallel there is an ongoing adjustment of the trade and retail consumption, within the Nordic area. Today, the development of retail is combined with the development of grandeur shopping malls, with the purpose to attract crowds and retailers. LÄS MER
9. Kriget som aldrig upphör : En studie om priskonkurrensens påverkan på relationer inom hemelektronikbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka huruvida den priskonkurrens som råder mellan detaljister påverkar relationen till producenter. Uppsatsen syftar även till att täcka det kunskapsgap som finns inom området och bidra till en ökad förståelse kring den rådande priskonkurrensen. LÄS MER
10. Distributionskanaler förekologisk samt närodladfrukt och grönt i dagligvaruhandeln : En komparativ studie med fokus på relationer ochmaktbalans mellan detaljister, detaljhandelsgrossister och producenter
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Den svenska dagligvaruhandeln blir alltmer koncentrerad med större och färre livsmedelskedjor. Detta har resulterat i en maktobalans mellan livsmedelskedjorna och dess leverantörer. Trots livsmedelskedjornas uppenbara maktövertag ser aktörerna många anledningar till att samarbeta med varandra. LÄS MER