Sökning: "Easy-to-read books"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Easy-to-read books.

  1. 1. Lättast, nästan lättast och lätt : En språklig undersökning av tre förlags sätt att klassificera lättläst text

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Linda Mari Fahlén; [2019]
    Nyckelord :Lättläst text; lättläst-nivåer; skönlitteratur; stilistik;

    Sammanfattning : In this essay easy-to-read books from three different publishers are examined. The publishers use their own type of levelling system and have different backgrounds in such a way that one of them (LL-förlaget) is a state company, while the other two are commercial publishers (Nypon and Vilja). LÄS MER

  2. 2. Att lära sig att läsa är en viktig del av livet för att utvecklas till en självständig individ : En kvalitativ studie av lärares resonemang kring deras val av läsinlärningsmetoder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Annika Lundin; [2018]
    Nyckelord :Literacy Learning methods; individualization; synthetic method; analytical method; phonological awareness; Läsinlärnings metoder; individanpassningar; syntetisk metod; analytisk metod; fonologisk medvetenhet;

    Sammanfattning : The study is intended to identify the methods teachers use to develop students' reading skills, how they select methods and why. The thesis begins with learning theories and previous research on the topic and an explanation of the different literacy learning methods. LÄS MER

  3. 3. Stödstrukturer för svaga läsare : Lärares erfarenheter av och föreställningar om lättlästa böcker i det pedagogiska arbetet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Farida Mohammedian; [2017]
    Nyckelord :Easy-to-read books; individual reading; learning to read; motivation; Individuell läsutveckling; läsinlärning; lättlästa böcker; motivation;

    Sammanfattning : All pupils have an individual reading development and need different forms of support. The aim of this study is to investigate teachers’ experiences of and ideas about the use of easy-reading books when teaching children to read. LÄS MER

  4. 4. Lätt att läsa...eller? : En analys av en lättläst skönlitterär bok.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Ekaterini Arnesson Koutsouridou; [2017]
    Nyckelord :Läsning; lättläst; lässvårigheter; skönlitteratur; illustrationer;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to investigate the simplifications that result when a work of fiction is adapted for easy reading by pupils with reading difficulties. A subsidiary aim is to examine how text and pictures relate to each other in the easy-to-read book. The material is analysed and divided into categories that exist for easy-to-read books. LÄS MER

  5. 5. Lätt att läsa men svårt att hitta? : En fallstudie av lättlästa böcker på Talavidskolans bibliotek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Åsa Stenholm; [2016]
    Nyckelord :lättläst; skolbibliotek; marknadsföring;

    Sammanfattning : This thesis reports from a case study which aims to investigate how to improve and simplify book promotion, targeting students with reading difficulties. It also aims to investigate existing models which school libraries can use in promotion. LÄS MER