Sökning: "Education for Sustainable Development ESD"
Visar resultat 16 - 20 av 103 uppsatser innehållade orden Education for Sustainable Development ESD.
16. I hållbarhetens tjänst : En kvalitativ studie över lärares perspektiv på hållbar utveckling och dess roll i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : En stor fråga i samhället av idag är den om hur en god framtid på planeten möjliggörs och optimeras. Otaliga diskussioner och forskningar i ämnet finns och det är en brännande fråga för politiker och ledare världen över. Ett viktigt led i en hållbar utveckling – som frågan kommit att begreppsliggöras som – handlar om utbildning. LÄS MER
17. Exploring Education for Sustainable Development: a Comparative Study of Two Theories
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to investigate current attitudes towards Sustainable Development among students and evaluate their correlation with two theories of Education for Sustainable Development (ESD). Namely, the Triple Bottom Line (TBL) theory, that emphasises the intersection of three pillars: Profit, People, and Planet; and the Four Components theory, which integrates Socio-economic, Environmental, Legal, and Moral & Ethical dimensions. LÄS MER
18. Fighting Doomsday : an Ecocritical Discourse Analysis of Coursebooks
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The aim of the present study is to investigate how three coursebooks used in upper secondary school in Sweden portray nature and promote agency to enact the environmental perspective as outlined by Skolverket (2022). The data for this study was obtained through a close reading of the coursebooks, and the criteria for selecting data were that the texts should touch upon subjects related to nature, sustainability and the environment. LÄS MER
19. EDUCATION SERVING THE EVOLUTION OF CONSCIOUSNESS?! An interview study of the educational foundations, challenges and opportunities in Auroville, India
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Auroville, in India was created to become a living laboratory for a new way of living and being on Earth. In this context, education in Auroville has a specific purpose. LÄS MER
20. Competency over complaceny - A content analysis of sustainable competencies and abilities within the Swedish school-age educare
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : This content analysis combines the fields Education for Sustainable Development (ESD) and Swedish School-age Educare (SAEC) by looking at Key Sustainable Competencies and abilities within documents related to the SAEC and/or ESD. The documents are authored by the Swedish National Agency of Education (SNAE) and are chosen due to their relation to the SAEC teachers, most prominent being the Swedish National Curriculum and an ESD-module. LÄS MER