Sökning: "Education for Sustainable Development ESD"

Visar resultat 16 - 20 av 103 uppsatser innehållade orden Education for Sustainable Development ESD.

  1. 16. I hållbarhetens tjänst : En kvalitativ studie över lärares perspektiv på hållbar utveckling och dess roll i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Clas Bergvall; [2023]
    Nyckelord :Civics; education for sustainable development; ESD; pragmatism; sustainable development; Hållbar utveckling; pragmatism; samhällskunskap; UHU; undervisning för hållbar utveckling;

    Sammanfattning : En stor fråga i samhället av idag är den om hur en god framtid på planeten möjliggörs och optimeras. Otaliga diskussioner och forskningar i ämnet finns och det är en brännande fråga för politiker och ledare världen över. Ett viktigt led i en hållbar utveckling – som frågan kommit att begreppsliggöras som – handlar om utbildning. LÄS MER

  2. 17. Exploring Education for Sustainable Development: a Comparative Study of Two Theories

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Ekelund; Dzhenet Berdiieva; [2023]
    Nyckelord :Education for Sustainability; Triple Bottom Line; Four Components of ESD; Attitude towards Sustainable Development; Global Education and Education Policy;

    Sammanfattning : This study aims to investigate current attitudes towards Sustainable Development among students and evaluate their correlation with two theories of Education for Sustainable Development (ESD). Namely, the Triple Bottom Line (TBL) theory, that emphasises the intersection of three pillars: Profit, People, and Planet; and the Four Components theory, which integrates Socio-economic, Environmental, Legal, and Moral & Ethical dimensions. LÄS MER

  3. 18. Fighting Doomsday : an Ecocritical Discourse Analysis of Coursebooks

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Fanny Vik; [2023]
    Nyckelord :Ecocriticism; Climate Psychology; Education for Sustainable Development; Upper Secondary School; Coursebook Analysis;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to investigate how three coursebooks used in upper secondary school in Sweden portray nature and promote agency to enact the environmental perspective as outlined by Skolverket (2022). The data for this study was obtained through a close reading of the coursebooks, and the criteria for selecting data were that the texts should touch upon subjects related to nature, sustainability and the environment. LÄS MER

  4. 19. EDUCATION SERVING THE EVOLUTION OF CONSCIOUSNESS?! An interview study of the educational foundations, challenges and opportunities in Auroville, India

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Maya Shakti Berggreen-Clausen; [2022-11-10]
    Nyckelord :Transformative Education; Integral Education; Auroville; Consciousness; Education for Sustainable Development; ESD;

    Sammanfattning : Auroville, in India was created to become a living laboratory for a new way of living and being on Earth. In this context, education in Auroville has a specific purpose. LÄS MER

  5. 20. Competency over complaceny - A content analysis of sustainable competencies and abilities within the Swedish school-age educare

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Mikaela Johansson; [2022-10-05]
    Nyckelord :School-age educare; Education for sustainable development; Sustainable competencies; Content analysis; Fritidshem;

    Sammanfattning : This content analysis combines the fields Education for Sustainable Development (ESD) and Swedish School-age Educare (SAEC) by looking at Key Sustainable Competencies and abilities within documents related to the SAEC and/or ESD. The documents are authored by the Swedish National Agency of Education (SNAE) and are chosen due to their relation to the SAEC teachers, most prominent being the Swedish National Curriculum and an ESD-module. LÄS MER