Sökning: "Emelie Andersson linnéuniversitetet"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden Emelie Andersson linnéuniversitetet.
11. Underlag för flexibla och hållbara akutbostäder i Sverige.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att ta fram ett förslag som är flexibelt, hållbart och kananvändas vid produktion av akutbostäder för hemlösa i Sverige. I vidare studier beaktasmaterial och ytteffektivitet av akutbostäder för strukturellt hemlösa i samhället. LÄS MER
12. Upplevelsen av att vara närstående till personer med Amyotrofisk lateralskleros (ALS) : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Amyotrofisk lateralskleros är en neurologisk sjukdom som orsakar muskelförtvining. I Sverige insjuknar årligen runt 220–250 personer i ALS och totalt lever cirka 750–850 personer med sjukdomen. Etiologin är ännu okänd för sjukdomen som leder till döden. LÄS MER
13. Om SEO är så bra, så varför inte? : En kvalitativ studie om sökmotoroptimering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att undersöka på vilka sätt enmans- och mikroföretag tar till sig sökmotoroptimering. Detta för att bättre förstå vilka hinder företag upplever med att ta till sig sökmotoroptimering, så att kunskap om hur företag skulle kunna ta sig förbi identifierade hinder genereras. 1. LÄS MER
14. Signifikanta kunskaper och erfarenheter vid inträdet i förskoleklass : Beskrivningar från två lärare i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studien som genomförts är en småskalig kvalitativ studie som utifrån två lärare i förskoleklass syftar till att synliggöra vad lärare i förskoleklass beskriver som signifikanta kunskaper och erfarenheter vid barns inträde i förskoleklass samt hur lärare arbetar med variationerna i barnens erfarenheter i förskoleklass. Studien har genomförts genom kvalitativa intervjuer med två lärare i förskoleklass. LÄS MER
15. Eine Untersuchung über Schreibprozesse und Schreibkonferenzen in Deutsch als Fremdsprache
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This study examines if and how the use of writing process and peer review can be beneficial to the text quality when writing a short essay in a foreign language. The study focuses on a group of Swedish high school students, 17 and 18 years of age, studying their second foreign language, German, with no prior experience of working with peer review in any subject. LÄS MER