Sökning: "Emma Halvarsson"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Emma Halvarsson.

  1. 1. If the company is good, people need to know it : En studie om marknadskommunikationens påverkan på arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oskar Bloom; Emma Filipsson; Joakim Ahlmén; [2017]
    Nyckelord :arbetsgivarvarumärke; marknadskommunikation; associationer; attraktionskraft; potentiella arbetstagare;

    Sammanfattning : Titel: Om företaget är bra, behöver folk få veta om det   Författare: Emma Filipsson, Joakim Ahlmén och Oskar Bloom   Handledare: Dan Halvarsson   Nivå: Enterprising & Business Development, Examensarbete (kandidat) 15 hp   Nyckelord: Arbetsgivarvarumärke, marknadskommunikation, associationer, attraktionskraft, potentiella arbetstagare.   Bakgrund: Bilden av ett arbetsgivarvarumärke ger ett resultat om vilken attraktionskraft en arbetsgivare har. LÄS MER

  2. 2. Is doing good ever good enough? : A study of Swedish consumers’ perception and attitude towards companies using green marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Malin Borg; Emma Hattenhauer; [2017]
    Nyckelord :Green Marketing; Consumers Perception; Green Consumerism; Trust Marketing; Green Terminology; Normative Language; Communication Channels; Transparency; Ecological Transparency; Muted Greening; Lean Green;

    Sammanfattning : Abstract  Bachelor´s thesis, Enterprising and Business Development, Linnaeus University School of Business and Economics, 2EB01E, VT 2017  Authors: Malin Borg and Emma Hattenhauer Tutor: Dan Halvarsson  Title: ”Is doing good ever good enough?” - a study of Swedish consumers’ perception and attitude towards companies using green marketing. Background: More now than ever are people interested in how they themselves affect the environment and how the companies work green. LÄS MER

  3. 3. Sinnesmarknadsföring : Homestyling av bostäder- en multisensorisk upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Kléen; Malin Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Sensory marketing; multisensory experience; experience; homestyling; overall; Sinnesmarknadsföring; multisensorisk upplevelse; upplevelser; homestyling; helhetsupplevelse.;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Sinnesmarknadsföring - Homestyling av bostäder - en multisensorisk upplevelse Utgivning: 15-05-29 Författare: Emma Kléen och Malin Karlsson Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Stefan Lagrosen   Problemformulering: Hur använder sig homestylister av sinnena för att skapa en multisensorisk upplevelse och vilka sinnen kombineras oftast? Syfte: Undersöka hur homestylister kan bidra till en så bra upplevelse som möjligt under visningar av bostäder med hjälp av sinnena. Metod: Studien är en flerfallstudie och bygger på sju semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Maskuliniteter och Motorcyklar : En tematisk studie kring hegemonisk maskulinitet och manlig homosocialitet i Sons of Anarchy

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Jill Svennberg; Emma Halvarsson; [2015]
    Nyckelord :Sons of Anarchy; television; maskulinitet; hegemonisk maskulinitet; manlig homosocialitet;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar att bidra till förståelse kring gestaltningen av maskulinitet, detta genom en analys av samtida medierepresentationer av män. Syftet med studien är att se hur maskulinitet gestaltas i tv-serien Sons of Anarchy. LÄS MER

  5. 5. Can Relatedness be a Key to Employee Motivation? : A quantitative study of the linkage between the three basic needs and internalization in the workplace.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Halvarsson; Emma Engman; [2014]
    Nyckelord :Self-determination theory; employee motivation; relatedness; internalization; basic needs;

    Sammanfattning : Workplace motivation is important for organizations in all contexts. Motivation can be both extrinsic and intrinsic, simplified meaning it derives from expectations of external rewards or comes from enjoyment of the task itself. LÄS MER