Sökning: "Enskild butik"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden Enskild butik.

  1. 16. Konsumentbeteende : En studie av hur en enskild butiks kundklubb kan påverka kundlojalitet

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jennie Seger; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I en mindre stad råder det hård konkurrens på marknaden mellan de enskilda damklädesbutikerna. Detta ställer i sin tur press på butikerna att skapa en kundkrets som på lång sikt vill vara lojal till butiken. LÄS MER

  2. 17. Självscanning : - En studie om hur priskänsliga och prismedvetna konsumenter är vid användandet av självscanning i större dagligvarubutiker?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Martina Lycke; Marie Eriksson; [2009]
    Nyckelord :självscanning;

    Sammanfattning : Införandet av självbetjäningsbutiker under tidig efterkrigstid var starten på något nytt.Butikerna utvecklades från att ha varit betjäningsbutiker till självbetjäningsbutiker. Införandetav olika tekniker har ständigt påkallats och något som introducerades cirka 80 år efterefterkrigstiden var självscanningen. LÄS MER

  3. 18. Butikschefers juridiska kunskaper : kring marknadsföring i enskilda butiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sandra Sevholt; Maria Ahlberg; [2009]
    Nyckelord :småföretagare; juridik; marknadsföringslagen; varumärkeslagen; prisinformationslagen;

    Sammanfattning : Alla butiker marknadsför sig själva på ett eller annat sätt, genom att driva en försäljning av produkter sysslar man även med marknadsföring. Många använder sig även av annonsering i tidningar och tv samt genom Internet för att nå ut till potentiella kunder. LÄS MER

  4. 19. Relationsbyggande i dagligvarubranschen – ett sätt att skapa lojalitet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thanh Hua; Shainaz Rashid; Anna Sjödin; [2002]
    Nyckelord :relationer; kundlojalitet; dagligvarubranschen; kundkort.; relationsmarknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Relationsmarknadsföring får en allt större plats inom det tidigare så transaktionsinriktade marknadsföringsämnet. Att etablera och underhålla relationer till existerande kunder ses av många som den bästa vägen till lönsamhet. LÄS MER