Sökning: "Entrepreneurship business"

Visar resultat 21 - 25 av 904 uppsatser innehållade orden Entrepreneurship business.

  1. 21. Rising Stars: Unleashing the Entrepreneurial Drive of Generation Z : An Exploratory Qualitative Case Study On Entrepreneurial Motivation of Generation Z

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Julia de Geus; Lina Wennberg; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Generation Z; Motivation;

    Sammanfattning : Background: From 2020 onwards the business environment has changed more than ever, and a new generation is making its way into the workforce. After the Covid-19 pandemic and digitalization created a new normal with hybrid and remote working structures, the wish for flexibility in the work environment has increased among Generation Z. LÄS MER

  2. 22. Challenges Rice-Farmer Entrepreneurs Face in Agricultural Entrepreneurial Ecosystem, in Northeast Thailand

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pasinee Tangsuriyapaisan; Wanravee Ritruksa; [2023]
    Nyckelord :entrepreneurship; entrepreneurial ecosystem; entrepreneurial activities; agricultural entrepreneurial ecosystem; entrepreneur; rice-farmer entrepreneur.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thailand's reign as the world's top rice exporter for three decades has come to an end since 2011, as the country experienced a decline in market share without recovery. Despite this, empirical studies on the rice agricultural entrepreneurial ecosystem in developing nations, especially in Thailand, remain scarce. LÄS MER

  3. 23. Impact of non-family executives on family businesses in the Scandinavian region

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership); Jönköping University/IHH, Centre for Family Entrepreneurship and Ownership (CeFEO); Jönköping University/IHH, Organisation, Ledarskap, Strategi och Entreprenörskap

    Författare :Malik Daniyal Ahmed; Syed Muhammad Haider; [2023]
    Nyckelord :Family business; Family executives; non-family executive; Family involvement; Family values; Family-owned business; Succession; and managerial ownership.;

    Sammanfattning : The research critically examines the positive and negative effects of hiring and not hiring non-family executives in Scandinavian family businesses. The analysis relies on a qualitative data collection method through semi-structured interviews with four participants. They can provide diverse information on the topic. LÄS MER

  4. 24. From Intention to Action: Exploring Returnee Entrepreneurship in Vietnam

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicolai Huschke; Jonas Gäbler; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurial Intention; Opportunity Recognition; Motivation Theory; Returnee Entrepreneurship; Vietnam; Business and Economics;

    Sammanfattning : The objective of this research is to explore returnee entrepreneurship, specifically focusing on individuals who studied abroad and started a new venture in their home country. By investigating the entrepreneurial dynamics among returnees, this study seeks to gain a deeper understanding of this specific phenomenon. LÄS MER

  5. 25. Försäljning av sitt livsverk : En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Andreas Petersson; Felix Ottosson; [2023]
    Nyckelord :M A; merger; acquisition; entrepreneur; entrepreneurship; Företagsförvärv; företagsöverlåtelse; företagsförsäljning; förvärv; entreprenör; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Försäljning av sitt livsverk - En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser  Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi inriktning revisor och bank, 30 hp Författare: Andreas Petersson och Felix Ottosson  Handledare: Kjell Johansson, Jur. Dr i Redovisningsrätt och Universitetslektor i Företagsekonomi  Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till förståelse för vad en bolagsförsäljning kan innebära i form av för- och nackdelar för bolaget och entreprenören själv efter försäljningen samt vad som krävs för att affären ska bli lyckad. LÄS MER