Sökning: "Eric Lennartsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Eric Lennartsson.

  1. 1. Drivkraften till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Frankendal; Valdemar Lennartsson; Eric Witt; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; Resource alteration; Resources; Resource based-view; Triple bottom line; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Driving Force of Sustainability - A Case Study of Brinova Fastigheter AB Seminar date: 2019-06-05 Course: FEKH19 Business Administration: Bachelor Degree Project in Strategic Management Undergraduate Level Authors: Martin Frankendal, Valdemar Lennartsson & Eric Witt Advisor: Devrim Göktepe-Hultén Purpose: The purpose of this study is to examine which the driving forces are to implement sustainability in the business model and how this is implemented through a resource perspective. In the study this is analyzed in order to describe how a company's resources are organized and customized for their sustainable initiatives. LÄS MER

  2. 2. Den mentala balansen : om föreställningar kring psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Hanna Lennartsson; [2012]
    Nyckelord :Etnologi; Föreställningar; Depression; Normalitet; Normer; Psykisk ohälsa; Tabu;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine the everyday beliefs about mental illness surrounding the disease and how these are expressed and affects the sick life and identity. The focus is on the sick perspective, where a concept of norms, normalization and taboo forms a basis in the use of materials, which here consists of qualitative interviews and Internet forums. LÄS MER

  3. 3. Kapitalkällan - en varumärkeskapitalsorienterad fallstudie över konkurrenssituationen mellan Loka och Ramlösa år 2000-2008.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Malm; Christian Lennartsson; [2010]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Equity; Brand Awareness; Line Extension; B2B-varumärke.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka om det kan finnas en förklaring till hur ett varumärke (Loka) kan uppnå bättre försäljning än ett annat som samtidigt tycks favoriseras av konsumenter (Ramlösa) är syftet med vår studie. Teori inom området för varumärkeskapital gör gällande att detta förhållande utgör en anomali. LÄS MER