Sökning: "Erik Kristensson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Erik Kristensson.

  1. 1. Anthropogenic influence on new particle formation in the marine boundary layer atmosphere

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Kärnfysik

    Författare :Vilhelm Berg Malmborg; [2014]
    Nyckelord :Climate change; Aerosols; Physics; Modelling; New particle formation; NPF; NanoMap; ADCHEM; Shipping emissions; Earth and Environmental Sciences; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The most important parameter for estimates of the anthropogenic induced climate change is the radiative forcing. In a comparison of the earth’s radiative budget in the year 2011 relative to 1750, the intergovernmental panel on climate change concludes that the largest uncertainty in the total radiative forcing derives from aerosol particles and their ability to modify cloud properties as cloud condensation nuclei (CCN). LÄS MER

  2. 2. Leverera Mera : En fallstudie på Volvo Trucks

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Bylund; Johan Kristensson; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Leveraging; Ambush Marketing; Marknadsföring; Fallstudie;

    Sammanfattning : Titel:                                       Leverera mera – En fallstudie på Volvo Trucks   Författare:                                              Erik Bylund & Johan Kristensson   Handledare:                                             Ulf Aagerup   Nivå:                                       Kandidatuppsats, Internationell Marknadsföring (15hp), VT 2014.   Nyckelord:                                               Sponsring, Leveraging och Ambush Marketing   Problemformuleringar:        - Hur använder Volvo Trucks leveraging i samband med deras sponsorskap? - Hur motverkar Volvo Trucks Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap?                                             Syfte:                                      Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur ett aktivt sponsrande multinationellt företag på B2B-marknaden använder sig av leveraging i samband med deras sponsorskap för att öka nyttan av deras investering. LÄS MER