Sökning: "Factor influencing behavior"

Visar resultat 16 - 20 av 69 uppsatser innehållade orden Factor influencing behavior.

  1. 16. Exploring the factors influencing users’ intention to switch MIM application: A push, pull, mooring framework perspective : Master thesis

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Andres Felipe Lamartine; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The increased penetration of smartphones and cheap and easy access to the internethave made mobile instant messaging (MIM) services really popular, rapidly evolving,and mass-adopted. Today the mobile instant messaging (MIM) market is dominated bythe social media giant Facebook which with its two major MIM services FacebookMessenger and WhatsApp, owns about 80 percent of the whole market. LÄS MER

  2. 17. A comparative study on hole quality criteria on CFRP drilling

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industriell Produktion

    Författare :Jerome Paul Raenius Jeevanandham; Sakthivel Balaji; [2021]
    Nyckelord :CFRP; Composites; Hole quality; Delamination; Uncut fibers; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Drilling is an essential hole-making operation in the modern industrial world. Drilling operation is comparatively challenging in composites when compared to metals. Composites are heterogeneous and possess a high strength-to-weight ratio which makes it a challenge in composite drilling. LÄS MER

  3. 18. Hållbarhet – en prioritering hos e-handelskonsumenter? : En studie om konsumenters beteende vid valet av hållbara leveransalternativ.

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Eskilstorp; Madeleine Holmqvist; [2021]
    Nyckelord :Triple bottom line; Sustainability; Last mile; Consumer behavior; E-commerce; Triple bottom Line; Hållbarhet; Sista milen leveranser; Konsumentbeteende; Ehandel;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som påverkar konsumenternas val av leveransalternativ och varför dessa blir avgörande i konsumenternas sista milen val. Enligt tidigare forskning är sista milen leveranserna e-handelns minst hållbara del men som samtidigt också har störst potential att förändras till att bli mer hållbar. LÄS MER

  4. 19. Nudge, sludge, budge eller shove? : En fallstudie av ett beteendeprojekt i Lambohov med syfte att påverka människor till mer hållbara val

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Isadora Freberg; Albin Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :nudge; sludge; budge; shove; beteendeprojekt; fallstudie;

    Sammanfattning : Nudging has received a lot of attention since the concept was introduced in 2008. A nudge is an element in the environment that attracts people's attention and changes their behavior but does so in a way that is not coercive. It is used as a tool to help people make decisions that benefit themselves but also society at large. LÄS MER

  5. 20. Betala nu, senare eller lite då och då : En kvalitativ studie om betalningsmetoders betydelse för svenska konsumenters köpprocess online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ebba Eriksson-Asp; Katarina Inta Berglund; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; consumer behavior; online payment; payment methods; security;

    Sammanfattning : The growing e-commerce market has fundamentally changed the consumption behaviors among swedes, and it is more popular than ever for people to carry out their everyday transactions online. These new shopping opportunities place different demands on the consumer compared to traditional shopping, and the consumer behavior has come to include more analysis regarding risk and security especially when it comes to the final payment step. LÄS MER