Sökning: "Feedback till kamrater"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Feedback till kamrater.

  1. 1. Automatic Analysis of Peer Feedback using Machine Learning and Explainable Artificial Intelligence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kevin Huang; [2023]
    Nyckelord :Text classification; Peer feedback; Explainable Artificial Intelligence; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM education; Textklassificering; Feedback till kamrater; Förklarig Artificiell Intelligens; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM-utbildning;

    Sammanfattning : Peer assessment is a process where learners evaluate and provide feedback on one another’s performance, which is critical to the student learning process. Earlier research has shown that it can improve student learning outcomes in various settings, including the setting of engineering education, in which collaborative teaching and learning activities are common. LÄS MER

  2. 2. Vad gör högstadieelever med formativ feedback

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Löfgren; [2019]
    Nyckelord :formativ feedback; återkoppling; biologi; bedömning för lärande; högstadieelever;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet har varit att ta reda på vad elever gör då de får feedback, skriftliga kommentarer, från lärare på skriftliga uppgifter i biologi. Frågeställningarna som undersökningen utgick från var:- Vad använder eleverna feedback på skriftliga inlämningar till?- Vilka handlingar ger feedback upphov till?Intervjuerna utgår från en undersökning genomförd av Orsmond et al. LÄS MER

  3. 3. Feedback eller inte
 - i den praktiska processen : Elevers föreställningar om feedback i bildundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Karin Westblad Frennesson; [2017]
    Nyckelord :formativ; bedömning; återkoppling; bildämnet;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om feedback i en praktisk process, närmare bestämt under bildundervisningens pågående arbete. Undersökningens fokus har varit elevers föreställningar om feedback i bildundervisningen och på vilka sätt elevers upplevelse av feedback kan förstås och relateras till deras lärande. LÄS MER

  4. 4. Feedback : Ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Louise Leong; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The purpose of the survey was to see how students relate to feedback in physical education. The aim was also to find out how students like to receive feedback (written, oral or timing). The survey will also specify what kind of feedback the teacher provides. LÄS MER

  5. 5. Elevers uppfattning av feedback i estetiska ämnen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Agneta Lundberg; [2014]
    Nyckelord :feedback; elevperspektiv; estetiska ämnen; formativ bedömning; lärande; bedömning för lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka elevers uppfattning av feedback i estetiska bildämnen. Undersökningen motiveras av att feedback från forskningshåll ses som en av de avgörande faktorerna för lärandet. Med stöd av Hattie och Timperleys (2007) modell för feedback så analyseras elevernas uttalanden om feedback. LÄS MER