Sökning: "Filippa Johnsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Filippa Johnsson.

  1. 1. Patienters upplevelse av det vårdande mötet med sjuksköterskan på en akutmottagning. : En kvalitativ litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Rebecca Johnsson; Filippa Holst; [2024]
    Nyckelord :Patienten; Sjuksköterskan; Upplevelser; Vårdmötet;

    Sammanfattning : Abstrakt  Bakgrund: Akutmottagningen är en del av hälso- och sjukvårdens system där vårdmötet ofta blir kort och snabbt, detta gör att sjuksköterskans och patientens förståelse för varandra blir viktiga. Eftersom många av patienterna befinner sig i en sårbar situation är det viktigt att vara tydlig och informera patienten för att de ska få en känsla av ett vårdande möte. LÄS MER

  2. 2. How macro factors influence decision-making in the fashion industry value chain

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Filippa Johnsson; Roos Kramer; [2023-07-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The complexity of the macroenvironment and value chains within the fashion industry has increased the importance of strategic value chain configurations. The global influence and awareness of macro factors has made it more challenging for decision-makers to integrate macro-environmental changes in their strategic decisions. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet, en självklarhet - eller..?- En kvantitativ studie om konsumentbeteende inom hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Johnsson; Iris Roghell Carnbring; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. På vilket sätt påverkas konsumenter av företags kommunikation omhållbarhet? : En studie om konsumenters förtroende, attityder och köpintention

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Filippa Johnsson; Emelie Lillskog; [2021]
    Nyckelord :Sustainable marketing communication; Greenwashing; Trust; Attitudes; Purchase; Purchase intention; Consumer behaviour; Hållbar marknadskommunikation; Greenwashing; Förtroende; Attityder; Köp; Köpintention; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate the ways in which sustainable market communication and greenwashing affect consumers' trust, attitude and purchase intention. We will also examine the relationship between consumer trust and attitudes towards companies and the customers' purchase intention. LÄS MER

  5. 5. Disney formar framtidens ledare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ulrika Haraldsson; Tilde Johnsson; Emma Klofsten; Filippa Winstedt Blom; [2019]
    Nyckelord :Ledarskapsideal; Disney; Populärkultur; Porträttering; Reproduktion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Disney formar framtidens ledare - En kvalitativ dokumentstudie om hur Disney porträtterar och reproducerar ledarskapsideal Seminariedatum: 5 juni 2019 Ämne/kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15HP Författare: Ulrika Haraldsson, Tilde Johnsson och Emma Klofsten, Filippa Winstedt Blom Handledare: Sanne Frandsen Fem nyckelord: Ledarskapsideal, Disney, Populärkultur, Porträttering, Reproduktion Syfte: Syftet med denna studie är att analysera disneyfilmer för att ta reda på vilka ledarskapsideal som distribueras i populärkulturen. Studien ämnar således öka förståelsen för vilka ideal som framhävs i Disney och potentiella bakomliggande faktorer till detta. LÄS MER