Sökning: "Filippa Kjellberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Filippa Kjellberg.

  1. 1. The sisterhood saving the world through shopping

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Kjellberg; Amanda Nordlander; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Sustainability; Ethical consumption; Authenticity; Femvertising; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to understand how young females navigate as consumers of fashion with reference to ethical concerns and further, to understand and analyse how these consumers experience a responsibility for sustainability matters in the context of fashion.... LÄS MER

  2. 2. Zooming in on the future

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Iris Einarsdóttir; Sandra Marín Gunnarsdóttir; Filippa Kjellberg; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Zoom; Digital Communication; Technology and Brand Identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : It is March 2020 and the world is just getting familiar with the words Coronavirus, pandemic, social distancing and quarantine. Another word and activity the world is getting familiar with is “Zooming”, or more formally known as having a Zoom meeting, which is becoming a part of millions of people's daily lives. LÄS MER

  3. 3. Barriärer för hållbara investeringar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Benke; Filippa Kjellberg; Ida Svensson; [2021]
    Nyckelord :Barriärer; Gap; Hållbarhet; Intention; Attityd; Beteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Barriärer för hållbara investeringar Seminariedatum: 2021-06-02 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Julia Benke, Filippa Kjellberg, Ida Svensson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Barriärer, Gap, Hållbarhet, Intention, Attityd, Beteende Forskningsfråga: Vilka barriärer försvårar hållbara investeringar? Syfte: Studien syftar till att bidra med ny kunskap som ämnar att identifiera och förklara potentiella barriärer som försvårar förverkligandet av individens intention att investera hållbart samt identifiera möjliga förklaringar till varför det finns ett gap mellan hur individen vill agera och hur individen faktiskt agerar. Metod: Studien som är av kvalitativ karaktär har en abduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. The greater good initiatives of country branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Marín Gunnarsdóttir; Filippa Kjellberg; Iris Einarsdóttir; [2021]
    Nyckelord :Country branding; Greater good initiative; Rebranding; Brand image; Brand identity; Inspired by Iceland; Kranavatn; The Swedish Number; Essential Costa Rica.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research paper is to study the promotion of non-profitable products by exploring the greater good initiatives of country branding in terms of brand identity and brand image. Design/methodology/approach: The research paper takes a qualitative approach and combines primary and secondary data. LÄS MER