Sökning: "Greater good initiative"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Greater good initiative.
1. 2021: A Face Odyssey : An analysis of the proposed AI Act and its effect on current law and the police’s ability to use facial recognition technology
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Artificial intelligence is becoming an increasingly important part of our lives and can be found in everything from fridges to phones. One of the applications of AI is the police use of facial recognition technology for law enforcement purposes. However, the use poses a major risk to fundamental rights. LÄS MER
2. Effektivisering i användandet av fjärrvärme : En teoretisk studie
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : I den här rapporten har fokus varit att undersöka och identifiera förbättringsområden i användandet av fjärrvärme inom dagens fjärrvärmesystem. Rapporten är huvudsakligen en teoretisk studie som är kombinerad med egna simuleringar via programvaran NetSim. LÄS MER
3. Analys av veckostrukturer och mötesstrukturer inom byggproduktion
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Byggbranschen består ofta av komplexa, unika och tidspressade projekt med många aktörer involverade. Detta gör att brister i kommunikationen kan förekomma och de kan ofta kosta både tid och pengar. LÄS MER
4. Byggarbetsplatsens arbetsmiljöarbete : Effekterna av en arbetsmiljöinsats på en byggarbetsplats
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bygg- och anläggningsbranschen har kompetensbrist, låga vinstmarginaler och är en av de mest olycksdrabbade branscher i Sverige. Byggarbetsplatser har ständiga förändringar och olika förutsättningar för att kunna leverera en bra slutprodukt och samtidigt upprätthålla en god arbetsmiljö. LÄS MER
5. The greater good initiatives of country branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this research paper is to study the promotion of non-profitable products by exploring the greater good initiatives of country branding in terms of brand identity and brand image. Design/methodology/approach: The research paper takes a qualitative approach and combines primary and secondary data. LÄS MER