Sökning: "Focused and unfocused feedback"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Focused and unfocused feedback.

  1. 1. Written Corrective Feedback for Grammatical Accuracy : The Role of Writing and Feedback in Language Learning – A Qualitative Study of Four Teachers’ Beliefs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Michaela Utsi; [2023]
    Nyckelord :Communicative language teaching; Direct and indirect feedback; Local and global feedback; Focused and unfocused feedback; Swedish ESL teachers;

    Sammanfattning : I denna kvalitativa intervjustudie har fyra gymnasielärare delat med sig av sina uppfattningar om användningen av skrivande och skriftlig korrigerande feedback som ett sätt att utveckla elevers grammatiska korrekthet. Studien visar att deltagarna anser att det är viktigt att integrera grammatikundervisningen med skrivande då det bland annat möjliggör individualisering. LÄS MER

  2. 2. Using Corrective Feedback to Improve Grammatical Accuracy in Student Writing in the EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alexander Rau; Caroline Johansson; [2021]
    Nyckelord :Grammar; ESL; EFL; SLA; Corrective Feedback; Accuracy; Writing Skills; Indirect Feedback; Direct Feedback; Focused Feedback; Unfocused Feedback; Meta-linguistic Feedback; Dynamic feedback;

    Sammanfattning : With the rise of English as the go-to language in the world, it has also become an important subject in the Swedish education system, aimed at preparing students for the English requirements expected of them in higher education and business. However, communication and content have become the main focus in the classroom, with grammar and accuracy being judged as variably important from teacher to teacher. LÄS MER