Sökning: "GPU calculations"
Visar resultat 26 - 30 av 34 uppsatser innehållade orden GPU calculations.
26. 3D Video Playback : A modular cross-platform GPU-based approach for flexible multi-view 3D video rendering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : The evolution of depth‐perception visualization technologies, emerging format standardization work and research within the field of multi‐view 3D video and imagery addresses the need for flexible 3D video visualization. The wide variety of available 3D‐display types and visualization techniques for multi‐view video, as well as the high throughput requirements for high definition video, addresses the need for a real‐time 3D video playback solution that takes advantage of hardware accelerated graphics, while providing a high degree of flexibility through format configuration and cross‐platform interoperability. LÄS MER
27. GPU based particle system
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : GPGPU (General purpose computing on graphics processing unit) is quite common in today's modern computer games when doing heavy simulation calculations like game physics or particle systems. GPU programming is not only used in games but also in scientific research when doing heavy calculations on molecular structures and protein folding etc. LÄS MER
28. Ray Tracing on GPU : Performance comparison between the CPU and the Compute Shader with DirectX 11
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : The game industry have always looked for rendering techniques that makes the games as good looking and realistic as possible. The common approach is to use triangles built up by vertices and apply many different techniques to make it look as good as possible. LÄS MER
29. Beräkningar med GPU vs CPU : En jämförelsestudie av beräkningseffektivitet med avseende på energi- och tidsförbrukning
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Examensarbetet handlar om en jämförelsestudie av beräkningseffektivitet med avseende på energi- och tidsförbrukning mellan grafikkort och processorer i persondatorer och PlayStation 3. Problemet studeras för att göra allmänheten uppmärksam på att det går att lösa en del av energiproblematiken med beräkningar genom att öka energieffektiviteten av beräkningsenheterna. LÄS MER
30. A Skeleton Programming Library for Multicore CPU and Multi-GPU Systems
Master-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This report presents SkePU, a C++ template library which provides a simple and unified interface for specifying data-parallel computations with the help of skeletons on GPUs using CUDA and OpenCL. The interface is also general enough to support other architectures, and SkePU implements both a sequential CPU and a parallel OpenMP back end. LÄS MER