Sökning: "GPU calculations"

Visar resultat 26 - 30 av 34 uppsatser innehållade orden GPU calculations.

  1. 26. 3D Video Playback : A modular cross-platform GPU-based approach for flexible multi-view 3D video rendering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Håkan Andersson; [2010]
    Nyckelord :3D Video Player; Multi-view Video; Lenticular Rendering; Auto-stereoscopy; 3D Visualization; FFmpeg; GPU; OpenGL; C.; 3D; Video; Videospelare; Visualisering; Multi-vy; Lentikulär; Rendering; Auto-stereoskopi; Visualisering; Systemdesign; FFmpeg; GPU; OpenGL; C; PThreads; GLUT;

    Sammanfattning : The evolution of depth‐perception visualization technologies, emerging format standardization work and research within the field of multi‐view 3D video and imagery addresses the need for flexible 3D video visualization. The wide variety of available 3D‐display types and visualization techniques for multi‐view video, as well as the high throughput requirements for high definition video, addresses the need for a real‐time 3D video playback solution that takes advantage of hardware accelerated graphics, while providing a high degree of flexibility through format configuration and cross‐platform interoperability. LÄS MER

  2. 27. GPU based particle system

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Martin Wexö Olsson; [2010]
    Nyckelord :GPU; GPGPU; OpenCL; CL; Particles; Particle Systems; Performance; Simulation;

    Sammanfattning : GPGPU (General purpose computing on graphics processing unit) is quite common in today's modern computer games when doing heavy simulation calculations like game physics or particle systems. GPU programming is not only used in games but also in scientific research when doing heavy calculations on molecular structures and protein folding etc. LÄS MER

  3. 28. Ray Tracing on GPU : Performance comparison between the CPU and the Compute Shader with DirectX 11

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Gustav Persson; Jonathan Udd; [2010]
    Nyckelord :Ray Tracing; Compute shader; DirectX; Direct3D; Rendering; Real-time;

    Sammanfattning : The game industry have always looked for rendering techniques that makes the games as good looking and realistic as possible. The common approach is to use triangles built up by vertices and apply many different techniques to make it look as good as possible. LÄS MER

  4. 29. Beräkningar med GPU vs CPU : En jämförelsestudie av beräkningseffektivitet med avseende på energi- och tidsförbrukning

    M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Robin Löfgren; Kristoffer Dahl; [2010]
    Nyckelord :Energy efficiency; Computational efficiency; Efficient methods of calculation; CPU performance; GPU performance; FAH; F@H; Folding @ Home; Folding at Home; PS3; Graphics card; Processor; Energieffektivitet; Beräkningseffektivitet; Effektiva beräkningsmetoder; CPU prestanda; GPU prestanda; FAH; F@H; Folding @ Home; Folding at Home; PS3; Grafikkort; Processor;

    Sammanfattning : Examensarbetet handlar om en jämförelsestudie av beräkningseffektivitet med avseende på energi- och tidsförbrukning mellan grafikkort och processorer i persondatorer och PlayStation 3. Problemet studeras för att göra allmänheten uppmärksam på att det går att lösa en del av energiproblematiken med beräkningar genom att öka energieffektiviteten av beräkningsenheterna. LÄS MER

  5. 30. A Skeleton Programming Library for Multicore CPU and Multi-GPU Systems

    Master-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johan Enmyren; [2010]
    Nyckelord :CUDA; OpenCL; Skeleton Programming; Parallel Computing; Data Parallelism;

    Sammanfattning : This report presents SkePU, a C++ template library which provides a simple and unified interface for specifying data-parallel computations with the help of skeletons on GPUs using CUDA and OpenCL. The interface is also general enough to support other architectures, and SkePU implements both a sequential CPU and a parallel OpenMP back end. LÄS MER