Sökning: "Game analys"

Visar resultat 6 - 10 av 303 uppsatser innehållade orden Game analys.

  1. 6. ”Kampen om barnfotboll” : En retorikanalys av barnfotbolldebatten i tävlings- och selekteringsfrågor.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Chasmine Wahlberg; [2023]
    Nyckelord :Child and youth football; the UN Convention on the Rights of the Child; the Swedish Football Association s new forms of play; doxa and means of persuasion.; Barn- och ungdomsfotboll; Svenska Fotbollförbundets nya spelformer; barnkonventionen; doxa och övertygelsemedel.;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to provide an overview of the children's football debate in the Swedish press. The study focuses on highlighting who gets to speak, which means of persuasion are used in the debate and whether there have been changes over time. LÄS MER

  2. 7. Coyote Time och Jump Buffers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Larsson; Peter Perkhed; [2023]
    Nyckelord :Spel; Coyote Time; Jump Buffer; PXI; Player Experience Inventory;

    Sammanfattning : I den här studien har frågeställningen “Vilken påverkan på spelupplevelsen har Coyote Time och Jump Buffer i 2D-Plattformsspel?” studerats. Coyote Time och Jump Buffer är två hjälpmekaniker som hjälper spelare att prestera bättre i plattformsspel där deras timing kan påverkas negativt av latens i hård- och mjukvara. LÄS MER

  3. 8. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Tell; [2023]
    Nyckelord :Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER

  4. 9. Spel som läromedel i matematikundervisning : en forskningsöversikt om vilka spel som rekommenderas i spelbaserad matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Markus Joelsson; [2023]
    Nyckelord :Spelbaserat lärande; matematik; kunskapsinlärning; spel;

    Sammanfattning : Litteraturstudiens syfte är att redogöra för vilka spel som används inom matematikdidaktisk forskning som undersöker effekterna av spelbaserat lärande på kunskapsutveckling i matematiska. Utöver att redogöra vilka spel som används analyseras även vissa egenskaper spelen i forskningen har: om de är analoga eller digitala och om de utvecklats i pedagogiskt eller i underhållande syfte. LÄS MER

  5. 10. Nu är det slutspelat : En kvalitativ studie om rollövergång och identitet hos före detta fotbollsspelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Elin Ohlson; Emelie Olsson; [2023]
    Nyckelord :Role- transitions; Identity; Self-confidence; Self-esteem; Social support; Rollövergång; Identitet; Självförtroende; Självkänsla; Socialt stöd;

    Sammanfattning : En fotbollskarriär kan innebära en stor påverkan på identiteten och de som utövat fotboll en längre period av sitt liv kan utveckla en fotbollsidentitet. Den starka känsla av samhörighet och socialt stöd som fotbollslaget bidrar med kan skapa svårigheter hos individen när fotbollstiden sedan är över. LÄS MER