Sökning: "Game-Theory"
Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade ordet Game-Theory.
1. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER
2. A Language for Board Games – Development of an Embedded Domain-Specific Language for Describing Board Games
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : In recent years board games have increasingly found themselves in the digital medium. One way to enable easier creation of digital board games is to create a domainspecific language (DSL) for that purpose. This thesis details the process of developing an embedded DSL for describing board games with Haskell as its host language. LÄS MER
3. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER
4. Nobody Takes It All: Analysis of dynamic propagation of knowledge in a social network
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : In this paper, we analyse how knowledge is shared in a social network, with the purpose of defining recurring patterns and equilibria. We develop a formal model, the Know-It-All game, based on the PageRank algorithm and other related game theoretical models, such as the Buck-holding game. LÄS MER
5. Game theory in incomplete information
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sannolikhetsteori och kombinatorikSammanfattning : This thesis is about game theory, its general application to different games, and its different notions. We are going to focus on how different solutions can be found depending on how we view the game in question. We will particularly focus on games where the information is incomplete. LÄS MER