Sökning: "Genocide education"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Genocide education.

  1. 1. The Word for World is Forest : A multidisciplinary approach to teaching about genocide

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Marco Zalazar; [2023]
    Nyckelord :Genocide; Dehumanization; Peace Education; Le Guin; Cognitive Estrangement; Engaged Reading; Socratic Pedagogy;

    Sammanfattning : The current position proposed as a possible antidote to future human conflicts is to educate our students about the horrific consequences of past atrocities. To this end, this research paper will examine the possibilities of teaching the students to recognize and reject dehumanizing attitudes in society. LÄS MER

  2. 2. Historielärares arbete med folkmord i gymnasieundervisning : En kvalitativ studie för att förstå vad som styr innehållet i undervisningen och hur lärare arbetar med att aktivera historiemedvetandet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Robert-Niklas Hatem; [2023]
    Nyckelord :Genocide; Genocide education; History didactics; Historical consciousness; Folkmord; Folkmordsutbildning; Historiedidaktik; Historisk medvetenhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to shed light on which genocides are covered in history education in Södertälje and what governs these selections of genocides that are covered, as well as to investigate how teachers work to activate and develop the historical consciousness of studentsin genocide education. The essay's empiricism is based on four in-depth interviews, so-calledqualitative semi-structured interviews, which were conducted with four active high schoolteachers from two different high schools in Södertälje. LÄS MER

  3. 3. Förintelsen och kommunistiska regimers brott mot mänskligheten i svensk undervisning : En innehållsanalys av svenska läroböcker ämnade för gymnasieskolans historiekurser

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Noel Gratte; [2023]
    Nyckelord :Metahistory; Folkmord; Holodomor; Gulag; det stora språnget;

    Sammanfattning : The purpose of the study The Holocaust and Crimes Against Humanity by Communist Regimes in Swedish Education: A Content Analysis of Swedish Textbooks Intended for High School History Courses is to investigate how the changes in the swedish curriculum regarding genocide have affected the content of history textbooks aimed at highschool. The essay therefore investigates how and why the textbooks have remained the same or changed. LÄS MER

  4. 4. Holocaust Child Survivors in Sweden : Organisation and Policies for Rehabilitation of Jewish Child Survivors in Sweden, 1945-1949

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Hugo Valentin-centrum

    Författare :Katharina Dahlmann; [2022]
    Nyckelord :Holocaust; Genocide; Sweden; Child survivors; rehabilitation; Aftermath; Jews; Rabbi Council; Statens Utlänningskommission; Jewish community; ;

    Sammanfattning : This Master thesis is a historical case study of the rehabilitation process of Jewish children who came to Sweden at the end of the Second World War and shortly afterwards. Using a contextual approach, this thesis addresses a lacuna in Holocaust research about rehabilitation of child survivors in the context of refugee aid provided by Sweden after the Second World War. LÄS MER

  5. 5. Från Holocaust till Förintelsen : Etableringsprocessen av begreppet Förintelsen i svenskt språkbruk

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Johan Andrée; [2022]
    Nyckelord :Holocaust; Shoah; The Holocaust; Nazism; Jews; The Jewish genocide; Words; Concept; Construction concept; Genocide; History; Concept history; Transnational concept transfer; Semantics; Onomasiological analysis; Semasiological analysis; Lexical semantics; Holocaust; Shoah; Förintelsen; Nazism; Judar; Det judiska folkmordet; Ord; Begrepp; Konstruktionsbegrepp; Folkmord; Historia; Begreppshistoria; Transnationell begreppsöverföring; Semantik; Onomasiologisk analys; Semasiologisk analys; Lexikal semantik.;

    Sammanfattning : Jag har i min masteruppsats, utifrån ett begreppshistoriskt perspektiv med transnationell tillämpning, analyserat begreppsöverföringen och etableringen från begreppet Holocaust till det svenska ordet förintelsen med dess nya betydelse Förintelsen. Jag har även analyserat när, hur och vilka som befäste begreppet Förintelsen i svenskt språkbruk. LÄS MER