Sökning: "Holocaust"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade ordet Holocaust.

  1. 1. Faith in Elie Wiesel’s Night

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Dana Roman Blomster; [2019-05-15]
    Nyckelord :engelska; Elie Wiesel; Eliezer; faith; silence; death; Holocaust; fire; Night;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to examine whether the traumatic experiences that Elie Wiesel depicts in his novel, Night, led the author or any other character he encounters to lose their faith. Considering that the author describes himself and other characters in the novel as believers, one wonders how it would be possible not to lose faith after experiencing the terror of the concentration camps. LÄS MER

  2. 2. The EU Memory Framework and Memory Politics of the Baltic States: from Transitional to Transnational Memory Memory

    Master-uppsats, Lunds universitet/Europastudier

    Författare :Artem Spirin; [2019]
    Nyckelord :European Union; EU; Baltic states; Europeanization; politics of memory; memory framework; European Studies; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The research investigates the role of the European Union in establishing a common European historical memory. It assumes the comparative dimension by taking the case of politics of memory in the Baltic states. LÄS MER

  3. 3. Stolpersteine: resources for development and social change? A case study in Vienna

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Nicole Mullane; [2019]
    Nyckelord :Stolpersteine; Stones of Remembrance; Holocaust; Memorials; Participatory processes; Communication posts; Reconciliation; Communication for development and social change; post conflict resources;

    Sammanfattning : The Stolpersteine memorial art project commemorates individual Holocaust victims by placing small brass plates outside the last known place they freely lived or worked. To date around 70,000 of these ‘stones’ have been laid across 24 countries, making it the largest decentralised monument in the world. LÄS MER

  4. 4. Förintelsen i gymnasieskolans läroböcker -En läroboksanalys om Förintelsens framställning i läroböcker för Lpf 94 och Lgy 11

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Martin Stenvall; [2019]
    Nyckelord :The Holocaust; textbooks; qualitative text analysis; presenting models; historical culture;

    Sammanfattning : The main purpose of this paper is to examine how the Holocaust is presented in textbooks, and if there are any differences in the textbooks since the Holocaust got more attention in the Swedish society. Six different textbooks, written for the two latest curriculums, are the empirical material for this study. LÄS MER

  5. 5. Modern och äldre självbild hos judar i judisk text efter Förintelsen : En studie om hur självbilden hos judar har förändrats

    L2-uppsats,

    Författare :Martin Lönn; [2019]
    Nyckelord :Sjävbild; självidentitet; narrativ; narrativanalys;

    Sammanfattning : Syftet med texten är att undersöka hur den nyare sionistiska självbilden hos judar skiljer sig från den äldre självbilden i judisk litteratur efter Förintelsen för att visa hur självbilden hos judar har förändrats. Frågeställningen som ska utredas är hur den nyare självbilden hos judar i Arendts Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil är annorlunda från den äldre självbilden i Waxmans Writing the Holocaust: Identity, Testimony, Representation. LÄS MER