Sökning: "Hamasdi Kani"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hamasdi Kani.

  1. 1. Navigating the new norm: Studying organizational culture in the era of hybrid working.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Billstein Hedda; Hamasdi Kani; [2023]
    Nyckelord :Organizational culture; hybrid work; the cultural web; the three-perspective framework;

    Sammanfattning : Many organizations have chosen to implement hybrid working models, in the aftermath of Covid-19. As transformations in organizations often are followed by organizational cultural change, it is of interest to investigate how expressions of culture are manifested within organizations that have implemented hybrid models. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing - en marknadsrättslig gråzon

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kani Hamasdi; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; influerare; influencer; marknadsföringslagen; marknadsföring; yttrande frihet;

    Sammanfattning : Influencer marketing - en av världens snabbast växande och mest framgångsrika marknadsföringsmetoder. Det senaste årtiondet har internetanvändningen ökat bland befolkningen i Sverige och en av faktorerna till denna ökning är tack vare sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Motivationsfaktorer i organisationer : En kvalitativ studie om studenters motivationsfaktorer till engagemang i ideella respektive vinstdrivande organisationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Carlström; Kani Hamasdi; [2019]
    Nyckelord :Self-Determination Theory; Motivationsfaktorer; Inre motivation; Yttre motivation; Ideellt engagemang; Vinstdrivande organisationer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att finna förståelse för vilka faktorer som motiverar studenter till sitt engagemang i ideella respektive vinstdrivande organisationer. En kvalitativ undersökning utfördes bestående av tio semistrukturerade intervjuer, varav fem respondenter engagerade i ideella organisationer respektive fem respondenter arbetandes i vinstdrivande organisationer. LÄS MER