Sökning: "Helena Rose"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Helena Rose.
1. Making sense of children’s mental illness and behaviours in school settings : Unravelling the cultural repertoires of school staff in Swedish compulsory education
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Increasing numbers of children are being diagnosed with some kind of mental illness and especially the diagnosis ADHD and Autism are often discussed in popular media and academic articles. Several studies have underlined the relation between educational systems and the processes of diagnosing the children. LÄS MER
2. Ge hopp ge liv i palliativ vård : En litteraturstudie ur sjuksköterskans perspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
3. Gestaltning för innergården Linné : om gestaltningsprocessen i en historisk miljö
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Våra städer är i ständig förändring. Material slits, växter och träd åldras eller dör, stilideal och behov skiftar med tiden. Landskapsarkitekten ställs ofta inför uppdraget att omgestalta platser för att förnya eller anpassa dem i enlighet med nya krav och önskemål. LÄS MER
4. The European Monetary Union's effect on trading patterns : A comparison of Sweden, Finland and the Netherlands trading patterns between 1996-2006
Kandidat-uppsats, IHH, NationalekonomiSammanfattning : This Bachelor thesis analyses whether the Swedish trade has been affected by the in-troduction of the European Monetary Union and the common currency Euro. Com-paring Sweden with Finland and Netherland, two countries with similar economic situation but who chose to adopt the euro as their currency, makes the result clearer. LÄS MER
5. Individuella programmet - Elevers upplevelser av sin skoltid
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I detta arbete vill vi belysa det individuella programmet ur ett elevperspektiv. Syftet är att ta reda på vilka tankar och upplevelser eleverna har kring programmet. Vi ville möta eleverna personligen och valde därför en kvalitativ metod. Fem elever som slutade grundskolan våren 1998 intervjuades. LÄS MER