Sökning: "frågor varumärke undersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden frågor varumärke undersökning.

  1. 1. Ekonomistudenters finansiella val : En kvalitativ studie på ekonomistudenters beslutskriterier när det kommer till val av finansiell aktör

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alexander Wargh Karlsson; John Nordin; [2021]
    Nyckelord :Financial choices; Financial actor; Financial service; Usability; Costs; Platform; Customer service; Quality; Trust; Brand; Loyalty; Competence; Finansiella val; Finansiell aktör; Finansiell tjänst; Användbarhet; Kostnader; Plattform; Kundservice; Kvalitet; Förtroende; Varumärke; Lojalitet; Kompetens;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för ekonomistudenter tillhörande den yngre generationens beslutskriterier när det kommer till finansiella val. Detta kommer att göras genom att undersöka preferenser och beteendemönster när det kommer till vägval för denna population. LÄS MER

  2. 2. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Viktor Svedlund; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; digital marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring via sociala medier inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Arta Hajra; Irene Östlund; [2020]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur fastighetsmäklare kan marknadsföra sina objekt via sociala medier. Detta för att öka kunskapen till hur fastighetsmäklarbranschen i framtiden har möjlighet till att öka förtjänsten av sin marknadsföring via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Sexualisering av kvinnor i modereklam : en undersökande studie om konsumeternas attityd mot varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ebba Wingård; Monika Medjedovic; [2019]
    Nyckelord :women; objectification; sexualization; advertisement; brand; gender; kvinnor; objektifiering; sexualisering; reklam; varumärke; genus;

    Sammanfattning : Fokus ligger på modeinriktad reklam som analyseras enligt utvalda kriterier, vilket placerar studien inom ramarna för textilt management. Studien avser att introducera läsaren till ämnet genom att ge en bakgrund till det valda ämnet och att motivera relevansen av studien. LÄS MER

  5. 5. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Emma Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Anställningsförmåner; arbetsgivarvarumärke; employer brand; employer branding; employer attractivness; Social Sciences;

    Sammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER