Sökning: "Kompetens"
Visar resultat 1 - 5 av 7241 uppsatser innehållade ordet Kompetens.
1. Såret som aldrig läkte- en intervjuundersökning med distriktssköterskor i hemsjukvården
Magister-uppsats,Sammanfattning : Background: Treating wounds are the most common care actions regardless care unit. Wounds that have not healed within six weeks are classified as chronic ulcers. The district nurse has a responsibility to supervise and organize the work as well as collaborating with other professions. LÄS MER
2. Kontaktsjuksköterskans betydelse under palliativ cytostatikabehandling –ur ett patientperspektiv
Magister-uppsats,Sammanfattning : AbstractBackground: The national cancer strategy 2009, suggested that all patients in cancer care should receive a namedcare contact, to meet the patient ́s need of continuity and safety. Continuity to the same nurse navigator enablesthata relationship between the partiescan build up, which provides safety for the patient. LÄS MER
3. BEDÖMNING AV TEXT PÅ PAPPER ELLER SKÄRM En studie av hur en bedömningspraktik påverkas av huruvida elevtexter läses från papper eller skärm
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This paper presents a study of an assessment practice in national tests in English, and how this is affected by whether teachers reads student texts on paper or on a screen. Since 2018 the written part of the national tests is to be conducted using a digital device with a locked screen and the students’ answers need to be anonymous. LÄS MER
4. IKT, ETISKT FÖRHÅLLNINGSSÄTT OCH LITERACY - en studie av lärares uttryck för begreppen
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This essay studies teachers expression of ethical view and literacy relating to ICT in three public junior high schools. The essay also studies teachers expression of ethics in relation to ethical values expressed in the curriculum. LÄS MER
5. "Det som man själv brinner för är ju det som kommer ta störst plats". En kvalitativ studie om förskollärares syn på pedagogiskt arbete med musik i förskola.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/ Högskolan för scen och musikSammanfattning : Utgångspunkt för denna studie är frågan om huruvida förskollärare under utbildningen ges möjligheter att utveckla musikaliska färdigheter för att kunna erbjuda barn en pedagogiskt stimulerande miljö för musikalisk upplevelse och utveckling. Syfte är att undersöka vilka andra faktorer, förutom musikalisk kompetens, som har betydelse för vilken musikverksamhet som genomförs i förskolan. LÄS MER
